برآبادی: انجمن وجود دارد تا به نیازهای نویسندگان رسیدگی شود

0

در آستانه‌ی نوزدهمین مجمع عمومی/ گفت‌وگو با محمود برآبادی

محمود برآبادی، نایب رئیس انجمن، لزوم وجود انجمن را رفع نیازهای متفاوت نویسندگان کودک و نوجوان می‌داند.

محمود برآبادی درباره‌ی ترکیب جدید هیئت‌مدیره گفت: ترکیبی مناسب است که هم افراد قدیمی و هم جوان و همین‌طور خانم‌ها و آقایان را کنار هم قرار دهد. در این میان باید از افرادی که تجربه‌ی کارهای اجرایی دارند هم استفاده کنیم.

او درباره‌ی لزوم وجود انجمن به جمعیت بسیار زیادی مخاطب، یعنی کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ما تعداد زیادی نویسنده‌ی کودک و نوجوان داریم که از این تعداد ۴۵۰ نفر در انجمن عضو هستند.  وقتی این جمعیت وجود دارد حتماً آن‌ها نیازها و مشکلاتی از لحاظ صنفی، حقوقی، فرهنگی و رفاهی دارند. انجمن وجود دارد تا به نیازهای این جمعیت رسیدگی شود.

برآبادی مجمع عمومى را بالاترین رکن دانست و افزود: مجمع عمومى است که خط مشى انجمن را ترسیم مى‌کند، برنامه‌هاى آینده‌اش را مشخص مى‌کند، افرادى را که باید انجمن را اداره کنند انتخاب مى‌کند، گزارش دبیررا در طول یک سال تأیید مى کند وهمچنین هزینه‌هاى سالانه و ترازنامه انجمن را تصویب مى‌کند. اگر اعضا حضور فعال داشته باشند، مجمع عمومى در بار اول به حد نصاب مى‌رسد. در غیر این صورت براى بار دوم و حتى سوم از اعضا دعوت مى‌شود که در چنین صورتى هم براى انجمن هزینه دارد وهم اعتبار آن را کاهش مى‌دهد. چه بهتر که اعضا دو سه ساعتى را براى انجمن خود وقت صرف کنند و در ساعت مقرر در انجمن حضور پیدا کنند.

او درباره‌ی مهم‌ترین کارهای انجام شده در دوره ‌یگذشته گفت: انجام چند پروژه‌‌ی مشترک با همکاری وزارت ارشاد، برگزاری برنامه‌ی کتاب‌خانه‌های خانگی، دیدار نویسندگان با مخاطبان در هفته‌ی کتاب و برنامه‌ی قطار کودکی از کارهای مهم این دوره بودند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای هم با ارشاد انجام دادیم و دو، سه طرح پیشنهادی ارائه کردیم،  ولی وزارت ارشاد آن را به آینده موکول کرد.

نوزدهمین مجمع‌ عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۷ در محل انجمن واقع در خیابان سمیه،‌ بین مفتح و فرصت، کوچه‌ی پروانه برگزار می‌شود.

گفت‌وگو: یاسمن رضائیان

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید