دیدار نوروزی انجمن نویسندگان برگزار شد

0

انجمن یعنی همه‌ی ما

عصر پنج‌شنبه، ۲۰ فروردین ۹۴ اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای دیدار نوروزی گرد هم آمدند.

این برنامه که اجرای آن را حدیث لزرغلامی بر عهده داشت، با خوش‌آمدگویی محمود برآبادی، نایب‌رئیس انجمن آغاز شد و سپس سوسن طاقدیس پیام خود را برای روز جهانی کتاب کودک خواند.

صدای بچه‌ها در انجمن

آیین، محمدرضا، ریحانه، ماهدخت، پارسا، محمد و پارسا، شش کودک از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز ۱۰ و ۲۶ با سرپرستی مهدی محمدیان به اجرای موسیقی پرداختند و سپس آرش لطفی برای حاضران زنبورک نواخت.

انجمن و مشارکت بیش‌تر اعضا

بخشی از دیدار نوروزی به همفکری برای مشارکت بیش‌تر اعضا اختصاص داشت. معصومه انصاریان، دبیر انجمن با طرح پرسش «شما دوست دارید انجمن چگونه باشد؟» صحبت‌هایش را آغاز کرد و بر ضرورت احساس مسئولیت و مشارکت اعضا تأکید کرد و گفت: انجمن یعنی تک تک اعضا. او به اعضا پشنهاد کرد که در آینه‌ی انجمن به خود نگاه کنند و سپس آینه‌های انجمن انجمن را برشمرد؛ به اعتقاد انصاریان پرداخت حق عضویت، کسب اطلاع از اخبار انجمن و مراجعه به سایت، شرکت در جلسه‌های هیئت‌مدیره و ارائه‌ی طرح، پیشنهاد و اجرای نشست‌های فرهنگی، همکاری با کمیته‌های انجمن، همکاری در کارگروه‌های انجمن، عضویت در هیئت‌مدیره و عضضویت در بازرسان آینه‌های انجمن هستند.

دبیر انجمن در پایان گفت: آرزوها و آرمان‌های ما نیست که انجمن را می‌سازد، قدم‌هایی است که برای تحقق این آرزوها برمی‌داریم.

در ادامه محسن هجری به عاطفه‌ی میان اعضای انجمن اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این محبت میان ما جاری است انجمن دوام می‌آورد.

سپس سوسن طاقدیس با اشاره به اهداف اولیه انجمن گفت: من هربار به آن هدف‌ها برمی‌گردم تا ببینم چه‌قدر به هدف‌هایمان رسیده‌ایم، اما فکر می‌کنم ما اهداف بزرگ و هویت‌ساز را رها کردیم و به کارهای کوچک راضی شدیم. او ادامه داد: قرار بود دیدگاه جامعه را درباره‌ی نویسنده‌ی کودک تغییر بدهیم تا وقتی به کسی می‌گوییم نویسنده‌ی کودک هستیم، نگوید ان‌شاالله روزی برای بزرگ‌ترها هم کتاب می‌نویسی!

فرهاد حسن‌زاده نیز گفت: اعضا می‌توانند در کتاب‌هایشان به عضویت در انجمن اشاره کنند و با این کار به انجمن هویت بدهند. او افزود: ما باید پاسورهای خوبی برای انجمن باشیم. خیلی وقت‌ها به ما کارهای پیشنهاد می‌شود که وقت یا توانایی‌اش را نداریم. این وقت‌ها می‌توانیم انجمن را برای انجام کار پیشنهاد کنیم و به این ترتیب برای انجمن درآمد ایجاد کنیم.

فرمهر منجزی با تآکید بر کار جمعی، جعفر توزنده‌جانی با درخواست مجدد از اعضا برای پرداخت حق عضویت، حوریه حافظیان با پیشنهاد حضور نویسندگان در مدرسه‌ها، جمال‌الدین اکرمی با معرفی برنامه‌ی به سوی انجمن برای آشنایی و مشارکت بیش‌تر اعضا از دیگر کسانی بودند که در این بخش صحبت کردند.

گپ‌های نوروزی

ادامه‌ی مراسم به دید و بازدید و گپ و گفت اعضای انجمن و پذیرایی اختصاص داشت.

گفتنی است که برگزاری دیدار نوروزی را شهلا انتظاریان، خدیجه حدادیان و زهره یحیی‌پور برعهده داشتند.

 

عکس‌های دیگر:

بچه‌ها پس از اجرای موسیقی از نویسندگان کتاب عیدی گرفتند.

یکی از شعرهایی که اسدالله شعبانی خواند:

«بیا من و تو پت و مت باشیم/ دو تا عقربه توی ساعت باشیم/ جای عقربه تاتی بکنیم/ ثانیه‌ها رو قاتی بکنیم»

آرش لطفی برای حاضران زنبورک نواخت و از هوشنگ مرادی کرمانی هدیه گرفت.

هفت سین انجمن

 

گپ و گفت و فوتبال دستی در هوای بهاری

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید