گزارش فعالیت‌های انجمن در سال ۱۳۹۵

0

به نام پروردگارکودکی

مقدمه

سال ۹۵ برای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سالی نیکو بود. از همان بهارش پیدا بود. دیدار نوروزی با نکوداشت یکی از اعضای هیئت مؤسس انجمن همراه بود و با همان قوت فعالیت‌های فرهنگی انجام گرفت تا سالی پویا و پرکار در انتظار انجمن باشد.

بر اساس بند الف ماده‌ی ۲۴ اساس‌نامه‌ی انجمن، در هر مجمع عمومی دبیر، گزارشی از این فعالیت‌ها را برای آگاهی اعضا ارائه می‌کند تا هم اعضا از این فعالیت‌ها آگاهی یابند، هم با فکرها وطرح‌های نو و مبتکرانه‌شان خانه‌ی خود، یعنی انجمن را آبادتر کنند.

با سپاس ویژه از اعضای محترم هیئت‌مدیره‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، گزارشی کوتاه از فعالیت‌های انجمن در سال ۹۵ تقدیم اعضای انجمن می‌شود.

تغییر و تحولات هیئت‌مدیره و بازرسان

در نوزدهمین مجمع عمومی انجمن از میان نامزدها فریدون عموزاده خلیلی، محمود برآابادی، معصومه انصاریان، جعفر توزنده‌جانی، فرهاد حسن‌زاده، طاهره ایبد و عزت‌اله الوندی به عنوان اعضای اصلی و حسین نوروزی، ریحانه جعفری و ناهید معتمدی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

در این روز هم‌چنین مصطفی خرامان، شیوا حریری و علی مولوی به عنوان بازرسان اصلی و علی مولوی، حسام سبحانی تهرانی به عنوان بازرسان علی‌البدل انتخاب شدند.

در انتخابات داخلی هیئت‌مدیره فریدون عموزاده خلیلی به عنوان رئیس، محمود برآبادی به عنوان نایب‌رئیس، معصومه انصاریان به عنوان دبیر و جعفر توزنده‌جانی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

در تاریخ ۱۵ تیرماه معصومه انصاریان به دلیل مشغله‌ی زیاد از دبیری انجمن استعفا داد و عزت‌اله الوندی با رأی مخفی اعضای هیئت‌مدیره به عنوان دبیر انجمن انتخاب شد.

جلسات هیئتمدیره

در سال ۹۵ هیئت‌مدیره درمجموع ۳۴ جلسه برگزارکرد. اولین جلسه در تاریخ ۱۷/۱/ ۹۵ و آخرین جلسه در تاریخ ۱۷/۱۲/۹۵ برگزار شد. در بسیاری از جلسات شیوا حریری، بازرس انجمن، حضور داشت. تمام صورت‌جلسات هیئت‌مدیره در دبیرخانه‌ی انجمن برای رؤیت بازرسان و دیگر اعضا موجود است. گفتنی ا‌ست جلسات هیئت‌مدیره هر هفته سه‌شنبه‌ها بعدازظهر برگزار می‌شود. اعضا در صورت تمایل می‌توانند با هماهنگی قبلی در این جلسه شرکت کنند.

اعضای جدید

رسیدگی به درخواست عضویت، یکی از فعالیت‌های جاری هیئت‌مدیره است. در سال ۹۵ مجموعاً ۲۷ درخواست عضویت به دبیرخانه‌ی انجمن رسید و همه‌ی درخواست‌ها در جلسات هیئت‌مدیره طرح و مورد بررسی قرار گرفت و با عضویت کسانی که دارای شرایط عضویت مندرج در اساس‌نامه و آیین‌نامه بودند، موافقت شد.

نام نویسندگانی که در سال ۹۵ به خانواده‌ی بزرگ انجمن پیوستند به شرح زیر است: مکرمه شوشتری، حمیده درستی، زهرا عبدی (وابسته)، الهه فدایی تهرانی، مریم جلالی، محدثه گودرزنیا، کیوان عبیدی آشتیانی، انوشه منادی، آوا علی‌حسین (وابسته)، زهرا درودیان (وابسته)، زهرا مهاجری، طاهره خردور، محبوبه صمصام‌شریعت، لیلا حنیفیان خرسندی، میترا ظریف کیوان، شیرین صفایی مولوی، سیده عذرا موسوی، مریم صباغ‌زاده ایرانی، کمال شفیعی، بی‌تا حسینی آغوذبنی، مهناز پارساییان، روجا صداقتی، مریم محمدخانی، حسین قربان زاده، مریا یزدانی، سمانه قاسمی و نورا ملکی.

تهیه و تنظیم گزارش مالی

 بر اساس بند ب ماده‌ی ۲۴ اساس‌نامه‌ی انجمن، بررسی و تصویب ترازنامه‎ی‎ مالی انجمن برعهده‎ی مجمع‎ عمومی ا‌ست. از این رو گزارش مالی انجمن همچون سال‌های گذشته در سال ۹۵ از سوی جعفر توزنده‎جانی، خزانه‌دار، انجمن تهیه و تنظیم شد و پس از بررسی و تصویب هیئت‎مدیره در اختیار بازرسان انجمن قرار گرفت. بازرسان، مصطفی خرامان و شیوا حریری گردش مالی سال ۹۵ انجمن را بررسی و برای ارائه به مجمع‎عمومی تأیید کردند. همچنین پیش‌بینی بودجه‎‌ی سال ۹۶ از سوی دبیرخانه و خزانه‌دار انجمن تدوین و پس از بحث و بررسی در هیئت‎‎مدیره برای ارائه به مجمع عمومی تصویب شد.

فعالیتهای حقوقی

تمدید پروانهی فعالیت انجمن

با تلاش بسیار و پیگیری مستمر خانم انصاریان، دبیر سابق انجمن و دریافت مشاوره‎ی ثبتی سرانجام دی ماه ۹۴ پروانه‎ی فعالیت انجمن بعد از یک سال تلاش برای یک سال  تمدید شد. مراحل گوناگون تمدید پروانه از سوی دبیرخانه در حال پی‌گیری ا‌ست.

اکنون انجمن دارای پروانه‌ی فعالیت است و ین پروانه هرسال تمدید می‌شود.

انجمن پس از تمدید پروانه فعالیت

با تمدید پروانه‌ی فعالیت، انجمن به عنوان یک «مؤسسه‌ی فرهنگی» و «تشکل مردم‌نهاد» به لحاظ حقوقی رسمیت پیدا کرد و مشکل حقوقی همکاری‌های درآمدزای فرهنگی انجمن با نهادها و مراکز فرهنگی دولتی وغیردولتی از پیش پای انجمن برداشته شد.

به اعتبار پروانه‎ی به‌روز‌شده‎ی فعالیت انجمن توانستیم با خانه‌ی هنرمندان برای برگزاری مراسم دیدار نوروزی و نکوداشت مهدی حجوانی قرارداد ببندیم و از سالن شهناز که اجاره‌اش برای چنین برنامه‌ای شش میلیون تومان بود، رایگان استفاده کنیم. برای عقد قرارداد از ما مدارک، روزنامه رسمی، اساس‌نامه‌ی مورد تأیید اداره‌ی ثبت شرکت‌ها و آخرین انتخابات آگهی‌شده در روزنامه‌ی رسمی انجمن را می‌خواستند که همه‌ی مدارک موجود بود.

گشایش حسابی به نام «مؤسسه‌ی فرهنگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان» به عنوان یک مؤسسه‌ی فرهنگی و دریافت دسته‌چک با  تمدید پروانه‌ی فعالیت و ارائه‌ی سایر مدارک حقوقی میسر شد.

اکنون از این مزایا برخورداریم و به عنوان یک مؤسسه‌ی مردم‌نهاد فرهنگی فعایت‌هایمان را با یاری اعضای گرامی انجمن ادامه می‌دهیم.

 فعالیت‌های صنفی و فرهنگی

  1. برگزاری نکوداشت مهدی حجوانی با عنوان «سلام آقای رئیس» هم‌زمان با برگزاری جشن دیدار نوروزی انجمن در خانه‌ی هنرمندان ایران در روز ۲۹ فروردین.
  2. تفاهم‌نامه میان انجمن، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای برگزاری کاروان کتاب در شهرهای ایران.

بر اساس این تفاهم‌نامه سه سفر به شهرهای نیشابور و سبزوار پنجم تا هشتم مرداد و تبریز بیست‌ونهم آذر تا دوم دی‌ماه انجام شد. حدود ۵۰ نویسنده‌ی کودک و نوجوان برای دیدار با مخاطبان کودک و نوجوان، جشن امضا و دیدار با مسئولان فرهنگی شهرهای یاد شده و همچنین بزرگداشت نویسندگان کودک و نوجوان به این دو شهر سفر کردند. در نیشابور و سبزوار از جعفر توزنده‌جانی و محمودبرآبادی طی دو مراسم باشکوه تجلیل شد و در تبریز از عبدالمجید نجفی قدردانی شد.

در این دو سفر نویسندگان کودک و نوجوان با مخاطبانشان در روستاها نیز دیدار کردند. برای سال ۹۶ نیز با توجه به برگزاری برنامه‌ی موفق کاروان کتاب در نیشابور سفر دیگری به این شهر فرهنگی و پایتخت سابق کتاب ایران و نیز در آبان ماه سفر به بوشهر ، پایتخت فعلی کتاب ایران، پیش‌بینی شده است.

  1. عقد قرارداد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع کتاب و با عنوان دیدار با یار مهربان.

این برنامه هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و با مشارکت ۷۰ نویسنده‌ی کودک و نوجوان برگزار شد. در این برنامه نویسندگان به دیدار مخاطبان خود رفتند. از مجموع ۷۰ دیدار انجام شده ۳۰ دیدار آن در شهرستان‌ها و بقیه در تهران شکل گرفت. دیدار با کودکان و نوجوانان در شهرهای اهواز، سبزوار، نیشابور، آبادان، ملایر، کاشان و بندرترکمن، همدان، شیراز، اصفهان و… با همکاری اعضای شهرستانی صورت گرفت.

  1. عقد قرارداد با مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی در مورد اداره‌ی غرفه‌ی ایران در نمایشگاه فرانکفورت که براساس این قرارداد دو کاتالوگ نیز از سوی انجمن تهیه و چاپ شد. کاتالوگ اول دربردارنده‌ی بیوگرافی ۶۰ نویسنده‌ی کودک و نوجوان و کاتالوگ دوم دربردارنده‌ی فهرستی شامل ۲۰۰ کتاب مطرح ادبیات کودک و نوجوان از سال ۸۷ تا ۹۵ بود.
  2. امضای تفاهم‌نامه میان انجمن و کتاب‌خانه‌ی حسینیه‌ی ارشاد برای برگزاری چند دوره‌ی آموزشی با حضور نویسندگان عضو انجمن و نیز دیدار نویسندگان با مخاطبانشان در آن کتاب‌خانه.
  3. امضای تفاهم‌نامه میان انجمن و شهرداری تبریز برای برگزاری کنگره‌ی ‌ادبیات کودک و نوجوان جهان اسلام.
  4. امضای تفاهم‌نامه میان انجمن و خانه‌ی کتاب و دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری انجمن در برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان.
  5. اعلام آمادگی انجمن برای معرفی نامزد جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرن طی گفت‌وگوهایی که میان رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نمایندگان جایزه‌ی یادبود لیندگرن در فرانکفورت انجام گرفت.

پس از آن‌که به دعوت مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی فریدون عموزاده‌ی خلیلی به نمایشگاه فرانکفورت رفت و طی نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که شکل گرفت، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرن، مستقر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، با این‌که انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان نهادی که در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند، سهمیه‌ای برای معرفی نامزد به این جایزه داشته باشد، موافقت کرد.

بر این اساس دبیرخانه‌ی آلما (جایزه‌ی یادبود آسترید لیندگرن) نامه‌ای با موضوع درخواست از انجمن برای معرفی نامزد در سال۲۰۱۸ به دبیرخانه فرستاد و انجمن با تشکیل کمیته‌ای با نامه‌ای رسمی نامزدان سال ۲۰۱۸ را به آلما معرفی کرد.

گزارش کامل سفر فرانکفورت در نشستی که پس از این سفر در محل انجمن و با حضور جمعی از اعضا شکل گرفت، از سوی  فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت‌مدیره، فرهاد حسن زاده نامزد دریافت جایزه، مصطفی رحماندوست، اسداله شعبانی، محمود آموزگار و مسئولان مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ارائه شد.

فعالیت‌های آموزشی

بر اساس تصمیمی که با رأی اکثریت اعضای هیئت‌مدیره تصویب شد، فعالیت کمیته‌های انجمن در شکل پروژه تعریف شد. کمیته‌ی آموزش انجمن نیز در قالب پروژه به کار خود ادامه داد. در سال ۹۵ نیز دوره‌های آموزشی ویژه‌ی بزرگسالان و کودکان برگزار شد. دوره‌های آموزشی داستان خلاق، فانتزی،کارگاه آموزش قصه‌نویسی برای کودکان و داستان‌نویسی برای بزرگسالان و دو دوره‌ی کارگاه نگارش خلاق برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در سال ۹۵ این دوره ها برگزار شد:

کلاس نویسندگی کودک و نوجوان، مدرس: مسعود ملک‌یاری

کلاس قصه‌نویسی خلاق، مدرس: مجید راستی

جلسات داستان‌خوانی

از حدود ده سال پیش جلسات منظم و پی‌گیر داستان در محل انجمن یک‌شنبه‌ها و هر دو هفته یک‌بار برپاست. این جلسات در آغاز با هدایت و سرپرستی مهدی حجوانی، سپس به مدیریت لاله جعفری و پس از آن با همت سیدنوید سیدعلی‌اکبر برگزار می‌شد. سال گذشته و از دهم مرداد با توجه به مشغله‌ی نوید سید علی‌اکبر دوره‌ی جدید این جلسات با مسئولیت جمال‌الدین اکرمی و عزت‌اله الوندی آغاز شد. در سال ۹۵، درمجموع ۱۶جلسه‌ی داستان‌خوانی تشکیل شد و در این جلسات ۷۸ داستان خوانده شد. به خاطر استقبال نویسندگان حاضر در این کارگاه ساعات کارگاه از دو ساعت به سه ساعت (۱۶ تا ۱۹) افزایش یافت.

هم‌اکنون با بیش از ۳۴ نفر عضو ثابت کارگاه داستان انجمن درحال فعالیت و میزبان اعضای جدید است.

ادبیات ژانری

ادبیات ژانری یکی دیگر از فعالیت‌های کارگاهی و مستمر انجمن است. در سال ۹۵ این کارگاه ۳۴ جلسه با موضوعاتی چون بررسی فیلم جنگ‌های ستاره‌ای، نیروی نهایی برمی‌خیزد، رمان را با جنایت آغاز کنیم، انیمه به زبان ساده، جهان فانتزی وارن کرافت، راوی غیرقابل اعتماد و… روزهای دوشنبه برگزار شد. این کارگاه با مسئولیت مهرداد تویسرکانی و محمد قصاع برگزار می‌شود.

در ماه‌های آخر سال ۹۵ کارگروه نمایش انجمن که مدتی فعالیتی نداشت دوباره و این‌بار به مسئولیت محمود برآبادی و محمد برومند تشکیل و روزهای شنبه از ساعت ۱۶ برپاست.

نشست‌ها

  1. نوزدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عصر پنج‌شنبه (۶ خرداد ۹۵) با حضور اعضای هیئت‌مدیره انجمن و جمعی از نویسندگان، شاعران و مترجمان حوزه‌ی کودک و نوجوان در سالن جلسات این انجمن برگزار شد. در ابتدای این جلسه فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت‌مدیره‌‌ی انجمن نویسندگان  گفت: این‌که انجمن به نوزدهمین سال حیات خود رسیده است، برای ما بسیار ارزشمند است و ما این مسئله را به فال نیک می‌گیریم تا سرآغاز جوانی و حرکت‌های بالنده‌تری  برای انجمن باشد.

معصومه انصاریان، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به ارائه گزارش فعالیت‌های هیئت‌مدیره به نوزدهمین مجمع عمومی انجمن پرداخت. در این گزارش درباره‌ی تغییر وتحولات هیئت‌مدیره وبازرسان، جلسات هیئت‌مدیره، اعضای جدید، تهیه و تنظیم گزارش مالی، فعالیت‎های حقوقی، فعالیت‎های صنفی و رفاهی، فعالیت‎های آموزشی، جلسات داستان خوانی، نشست‌ها، دیدارها، ارتباط و همکاری با نهادهای دیگر، بیانیه‌ها، نامه‌های انجمن، فعالیت روابط عمومی و دبیرخانه توضیحاتی ارائه شد.

۲٫ پنج‌شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ نشستی برای ارائه‌ی گزارش نمایشگاه فرانکفورت و بلگراد (که در همین ایام برپا بود) برگزار شد و در آن فریدون عموزاده‌ خلیلی، مصطفی رحماندوست، اسدالله شعبانی، فرهاد حسن‌زاده و نیز محمود آموزگار (رئیس اتحادیه‌ی ناشران)،‌ امیرمسعود شهرام‌نیا (مدیرعامل مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی) و رضا نوعی (مدیر بخش بین‌اللملی مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی) حضور داشتند. در این نشست سخنرانان گزارشی از حضور خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ارائه کردند.

درنمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۶ انجمن نویسندگان کودک و ‌نوجوان مسئولیت غرفه‌ی کودک و نوجوان را در این نمایشگاه برعهده داشت و نویسندگان نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان در غرفه‌ی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

۳٫ نشست روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «مخاطب امروز ادبیات کودک و نوجوان کیست؟» در انجمن برگزار شد. در این میزگرد که اجرای آن را محسن هجری به عهده داشت، دکتر مریم جلالی، حمیدرضا شاه‌آبادی ودکتر علیرضا کرمانی به عنوان کارشناس حضور داشتند.

دیدارها

  1. دیدار نوروزی سال ۹۵ همزمان شد با برگزاری مراسم نکوداشت مهدی حجوانی که در ۲۹ فروردین در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد.
  2. انجمن در ضیافت افطار میزبان اعضای انجمن و نیز یک مهمان لهستانی بود. خانم الگا از لهستان که درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان ایران تحقیق می‌کند، در برنامه حضور داشت و برای مهمانان یک افسانه‌ی لهستانی را روایت کرد. او یکی از افسانه‌های مشهور این کشور را به زبان فارسی برای حاضران تعریف کرد و مورد استقبال قرار گرفت. افطاری انجمن سال گذشته در روز تولد امام حسن مجتبی برگزار شد.
  3. نوزدهمین جشن سالگرد انجمن به علت سفر تبریز مثل همیشه در روزهای آغازین دی ماه برگزار نشد وبا کمی تأخیر در ششم بهمن برگزار شد.

بیانیهها

بیانیه‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت سفر همیشگی عباس کیارستمی

درختی افتاد و دیواری فروریخت. این مرثیه‌ای به‌رسم گزافه‌گویی برای مردگان نیست که هر هنرمند دیواری است که حتی اگر به آن تکیه نداده باشیم، حتی اگر چنان ساده و بی‌هیاهو ایستاده باشد که بودنش را از یاد برده باشیم، حتی اگر انکارش کنیم ما را از سم‌بادهای گزنده‌ی آن‌ سوی دیوار، از تیرهایی که به دشمنی به سویمان می‌آیند و تبرهایی که ریشه‌مان را هدف گرفته‌اند پناه می‌دهد. هرهنرمند درختی است که حتی اگر هرگز از میوه‌اش نخورده باشیم، ریشه‌هایش خاکمان را نگه‌ داشته و شاخه‌هایش سایه‌ای است که اگر نباشد می‌فهمیم از آسمان آتش می‌باریده و ما نمی‌دانستیم!

عباس کیارستمی با ساختن فیلم برای کودکان آغاز کرد و هرگز از آن دست نکشید، زیرا در دنیایی که مبتلا به جنون جنگ است کودکان کبوتران صلح‌اند و امید دوستی با زمین و گیاه و آدمی. او کودکانه‌های انکارشده‌ی انسان را مخاطب قرار می‌داد که ساده و صریح و بی‌ادعاست و زیبایی را در ساده‌ترین و خلاصه‌ترین اشکال کشف می‌کرد و برای بیان آن به ابزارهای پررنگ و ترفند نیاز نداشت. شاید همین بود که بزرگان هنر جهان سادگی صریح و بدیهی‌اش را چنین شگفت‌زده و پرشور می‌ستودند.

کیارستمی هرگز از کودکان و کودکانه‌های آدمی عبور نکرد و تلاش کرد تا از شعرها، فیلم‌ها، عکس‌ها و هرآن‌چه می‌ساخت آینه‌ی صیقیل‌خورده‌ای بسازد و برابر ما بگیرد که عمق راست بودنش، درست مثل رویارویی با جهانی فشرده شده، کامل و کوتاه، می‌توانست هم‌زمان سرخوش و هراسانمان کند.

دریغا دریغ که درختانمان می‌افتند و دیوارهای قلعه‌مان فرومی‌ریزند و ما هنوز خیال می‌کنیم به آن‌ها تکیه نداده‌ایم و از میوه‌هایشان نخورده‌ایم و ما را به آنان نیازی نبوده است.

کاش قدر درختانمان را بدانیم. قدر دیوارهای این قلعه‌ی عزیز و قدیمی را که بی‌‌آن‌ها شناسنامه‌ی ما از نام فرهنگ،صلح و زیبایی خالی خواهد بود. کاش به کوکانمان در کنار همه‌ی رویای ثروت و موفقیت کمی نان و شعر و آب و قصه بدهیم تا هرجا که باشند حرمت آدم و آب و زمین را نگه دارند، زیرا یقین‌ داریم جهان بدون زیبایی هنر و ادبیات جای بی‌رحمی خواهد بود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

پانزدهم تیرماه ۱۳۹۵

نامه های انجمن

بخشی از فعالیت‎های انجمن مکاتباتش با نهادها ومراکز مختلف فرهنگی است. حق شماست که از برخی ازآنها آگاه شوید.

  1. صدور ۱۴ معرفی‌نامه برای اعضای متقاضی به سفارت کشورهای مختلف
  2. نامه‌ی دعوت از وزیر ارشاد ، مدیرعامل کانون، احمد مسجد جامعی، دکتر صالحی و… برای شرکت در مراسم نکوداشت دکتر حجوانی. ۱۵ فروردین
  3. نامه به دبیرکل سازمان ملل، بان کی‌مون درباره‌ی مظلومیت کودکان یمنی و اعتراض به خارج کردن عربستان ازلیست سیاه سازمان ملل. ۲۹ خرداد
  4. نامه‌ی قدردانی از بچه‌های روستای اسحاق‌آباد در برنامه‌ی کاروان کتاب. ۱۰ تیر
  5. نامه برای تبیین برنامه‌های غرفه‌ی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت. به آقای شهرام نیا مدیرعامل مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی. ۲۸ شهریور
  6. نامه‌ی دعوت از مهدی محمدی نماینده‌ی رسیدگی به امور مراکز فرهنگی. ۷ مهر
  7. پاسخ انجمن به مدیر مسئول نشر نظر مبنی بر اعتراض به حضور انجمن در نمایشگاه فرانکفورت به عنوان مدیر غرفه‌ی ایران. ۲۷ مهر
  8. ارائه‌ی طرح دیدار با یار مهربان به خانه‌ی کتاب. ۱۱ آبان
  9. ارائه‌ی طرح دیدار نویسندگان با دوستداران کتاب به اداره‌ی کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران. ۱۰ بهمن

فعالیت‌های روابط عمومی و دبیرخانه‌

مدیریت اجرایی دبیرخانه را دبیر انجمن بر عهده داشته است و روابط عمومی انجمن در سال ۹۵ در برگزاری نشست‌ها، دیدارها، جشنواره‌ی یار مهربان و جشن نوزدهمین سالگرد انجمن مشارکت فعال داشتند. .تنظیم گزارش و خبرها و خبر در فضای مجازی به همت اعضای کمیته‌ی روابط عمومی در سال ۹۵ رونق بیش‌تری داشت.

همکار دبیرخانه در سال ۹۵ مسعود محبی بود. دبیرخانه همه روزه به جز روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ پاسخگوی تلفن‌ها و مراجعه‌کنندگان بود.‌

در سال ۹۵ تعداد نامه‌های ارسالی از سوی انجمن ۱۱۴ و تعداد نامه‌های دریافتی از سوی مراکز و نهادها ۴۹ نامه بوده است.

در سال ۹۵ دبیرخانه‌ی انجمن ۶۱ کارت جدید صادر کرده است.

اطلاع‌رسانی و هماهنگی جلسات هیئت‌مدیره، نشست‌ها، مراسم دیدار نوروزی و ضیافت افطارو سالگرد و…از طریق پیامک و تلفن را دبیرخانه  انجام داده است.

سایت انجمن

تهیه و تولید گزارش، خبر وعکس از فعالیت‌های انجمن و انعکاس آن در سایت در سال ۹۵ را هم‌چنان فرهاد حسن‌زاده، شیوا حریری بر عهده داشتند. این دو عضو فعال و کوشای انجمن در سال جدید به خانه‌تکانی و تغییر چهره‌ی سایت انجمن پرداختند و این کار هنوز ادامه دارد.

دبیرخانه‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید