انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت (قسمت دوم)

0

برنامه‌های انجمن؛ جلسه‌ها، ملاقات‌ها، کاتالوگ‌ها

برنامه‌های انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت اعلام شد.

نشست کتاب کودک ایران که ۲۹ مهر (۲۰ اکتبر) برگزار می‌شود، به چهار  پنل اختصاص خواهد داشت؛ «شعر کودک در ایران»، «جذابیت‌های کتاب کودک ایران»، «کتاب‌های زیست‌محیطی کودک در ایران» و «معرفی فرهاد حسن‌زاده، کاندیدای ایرانی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن و آسترید لیندگرن».

در این پنل‌ها مصطفی رحماندوست، سحر ترهنده، فریدون عموزاده خلیلی، رویا مکتبی، فرهاد حسن‌زاده، سیدرضا کروبی، مدیر نشر تاینی آول (ناشر انگلیسی که ۱۳ کتاب ایرانی به زبان انگلیسی منتشر کرده) و… حضور خواهند داشت.

برگزاری نشست‌های کتاب کودک ایران و ملاقات با متخصصان کتاب و ادبیات کودک کشورهای دیگر از برنامه‌های دیگر انجمن است. همچنین انجمن در تلاش است تا ملاقاتی با رئیس جایزه‌ی آسترید لیندگرن داشته باشد.

تهیه و تدوین دو کاتولوگ‌ از دیگر فعالیت‌های انجمن برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.

در یکی از این کاتالوگ‌ها ۶۰ نویسنده‌ی کودک و نوجوان معرفی شده‌اند. معیار انتخاب این نویسندگان ویژگی‌هایی از جمله فعالیت مستمر در ادبیات کودک، داشتن دست‌کم یک کتاب در ۵ سال اخیر، کسب افتخارات و جوایز ملی یا بین‌المللی، ترجمه‌‌ی آثار به زبان‌های خارجی و…  بوده است.

در کاتالوگ دوم حدود ۲۰۰ کتاب که در پنج سال اخیر منتشر شده و در فهرست‌های معتبر نهادهای ادبیات کودک قرار گرفته یا برنده‌ی جایزه شده، قرار گرفته است.

شصت و هشتمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از تاریخ ۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۵ (۱۹ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶) در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود و مدیریت غرفه‌ی کودک و نوجوان ایران را انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برعهده خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید