تبلیغات کتاب را رواج خواهد داد

0

جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌ی خانگی؛ گفت‌وگو با رضا فیاضی

رضا فیاضی معتقد است تبلیغات برعکس تصور عموم قادر است بزرگ‌سالان را نیز به سمت کتاب‌خوانی سوق دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، رضا فیاضی، بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگویی در حاشیه‌ی برگزاری سومین جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌های خانگی گفت: همان‌طور که تبلیغات و فضاسازی درباره‌ی فوتبال سبب شکل‌گیری ابعاد غیرقابل کنترل در میان عموم می‌شود، تلویزیون و سینما هم قادر است بزرگ‌سالان جامعه را وادار کند که کتاب را جزو مایحتاج اصلی زندگی خود قرار دهند.

 فیاضی با استقبال از حمایت از کتاب‌خانه‌های خانگی گفت: اگرچه صحبت از عدم کیفیت آثار یا محدود بودن تیراژو قیمت بالای کتاب‌ است، اما به شخصه باید بگویم یکی از لذت‌های زندگی‌ام کتاب خواندن است. کتاب خواندن می‌تواند تبدیل به امری درونی شود و کتاب و کتاب‌خوانی تنها دل‌خوشی افراد باشد. نگاهی کوتاه به فیلم‌های درجه چند هالیوودی نشان می دهد که  در تمام این فیلم ها حتماً کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

فیاضی معتقد است از آن‌جا که ایرانیان با کتاب و کتاب‌خواندن انس ندارند و تبلیغات فرهنگی جایگاهی میان  تبلیغات رسانه‌ای ندارد، حرکت‌های خودجوش مانند برپایی کتاب‌خانه‌های خانگی یا بازی جا گذاشتن کتاب که چندی پیش میان اهالی کتاب باب شده بود، تأثیرات به‌سزایی بر روند ترویج کتاب‌خوانی دارد.

او اشاره کرد: ارائه‌ی کتاب در مترو و اتوبوس یا همان بازی فانتزی جا گذاشتن کتاب روی نیمکت پارک‌ها اشاعه‌ی درستی برای کتاب‌خوانی است. در کنار این‌ها ضروری است که هفته‌های کتاب برگزار شود. زمانی که مردم با کتاب آشنا شوند، حتماً آن را جزو مایحتاج زندگی خود می‌گذارند.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید