توزنده‌جانی: شرکت در مجمع عمومی یعنی تأثیرگذاری در فعالیت‌های انجمن

0

در آستانه‌ی نوزدهمین مجمع عمومی/

جعفر توزنده‌جانی، خزانه‌دار انجمن، اجرای برنامه‌های این دوره از لحاظ مالی مفید بود.

توزنده‌جانی در خصوص لزوم شرکت اعضا در مجمع عمومی گفت: شرکت در مجمع عمومی در مرحله‌ی اول آگاه شدن از فعالیت‌های هیئت‌مدیره در سال‌های گذشته است. این‌که اعضا بدانند هیئت‌مدیره چه کاری انجام داده و چه کارهایی هست که انجام نشده و دلیل انجام نشدنشان چه بوده است.

در مرحله‌ی بعدی، یعنی انتخاب اعضای هیئت‌مدیره- اعضایی که قرار است در دو سال آینده سیاست‌ها و برنامه‌های انجمن را پیش ببرند- هرچه تعداد شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی بیش‌تر باشد، پشتوانه‌ی اعضای هیئت‌مدیره برای انجام کارهای که می‌خواهند انجام بدهند، محکم‌تر می‌شود. شرکت در مجمع عمومی یعنی تأثیرگذاری در کل فعالیت‌های انجمن.

او درباره‌ی ترکیب مناسب برای هیئت‌مدیره گفت: در وحله‌ی اول قبل از این‌که بخواهم بگویم ترکیب هیئت‌مدیره چگونه باشد، باید تآکیدمان روی این باشد که اعضای هیئت‌مدیره برای جلسه‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، وقت و انرژی و توان کافی بگذارند. بعد می‌شود روی این موضوع صحبت کرد که خوب است اعضای هیئت‌مدیره ترکیبی از نیروهای قدیمی و باتجربه در کنار نیروهای جوان و خوش‌فکر باشند. در هر صورت کسی که وارد هیئت‌مدیره و حتی عضو انجمن می‌شود، باید درک درستی از نهاد مدنی داشته باشد و بداند نهاد مدنی تنها با مشارکت همه‌ی اعضای آن می‌تواند پویا باشد و کارهای مهم و بزرگی انجام بدهد.

توزنده‌جانی درباره‌ی لزوم وجود انجمن گفت: من همیشه از منظر و نگاه خودم به این سؤال جواب داده‌ام. همیشه می‌گویم انجمن جایی است که هویت من به عنوان یک نویسنده بهتر مشخص و تثبیت می‌شود. من به عنوان نویسنده‌ی کودک و نوجوان وقتی در کنار نزدیک به پانصد عضو قرار می‌گیرم، خودم را تنها نمی‌بینم و می‌توانم هر جا که باشم، به پشتوانه‌ی همین اعضا با افتخار بگویم که من هم نویسنده‌ی کودک و نوجوان هستم. انجمن ما را بیش‌تر به هم نزدیک می‌کند و وقتی کنار هم باشیم و از احوال هم باخبر، به‌طور یقین می‌توانیم کارهای بهتری ارائه کنیم.

او درباره‌ی مهم‌ترین کارهایی که در این دوره انجام شده، گفت: کارهایی که باعث بیش‌تر شدن ارتباط انجمن با دیگر نهادها بود. به طور مثال، سال گذشته با همکاری خانه‌ی کتاب و به مناسبت هفته‌ی کتاب برنامه‌ای با عنوان «دیدار با یار مهربان» اجرا کردیم و پنجاه دیدار بین نویسندگان و مخاطبان در مدارس و مراکز فرهنگی شکل گرفت. برای هماهنگی با مدارس تماس گرفتیم. ابتدا مدارس با ما همکاری نمی‌کردند، اما به تدریج که با نام و نقش انجمن آشنا شدند و خبر آن به گوش مدیران مدارس رسید، تقاضا چنان زیاد بود که نمی‌توانستیم پاسخگوی همه‌ی آن‌ها باشیم. ۱۷ دیدار هم در شهرستان‌ها برگزار شد که بازتاب خوبی هم برای نویسندگانی که به این نشست‌ها بودند و هم انجمن داشت.

این گونه برنامه‌ها در سال گذشته علاوه بر این‌که باعث شد جایگاه و نقش انجمن برای دیگران روشن شود، به لحاظ مالی هم برای خزانه‌ خیلی خوب بود. من به عنوان خزانه‌دار انجمن می‌توانم بگویم که سال گذشته بهترین سال مالی را در سال‌های اخیر انجمن داشتیم که گزارش کامل آن در مجمع عمومی ارائه خواهد شد.

توزنده‌‌جانی افزود: در بخش فعالیت‌های فرهنگی می‌شد خیلی بیش‌تر از این‌ها کار انجام داد، اما به خاطر کمبود نیرو و این‌که اعضای هیئت‌مدیره به تنهایی نمی‌توانستد پاسخگوی بسیار از درخواست‌ها باشند، برنامه‌ها به سرانجام نرسید.

یادآوری می‌شود نوزدهمین مجمع‌ عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۷ در محل انجمن واقع در خیابان سمیه،‌ بین مفتح و فرصت، کوچه‌ی پروانه برگزار می‌شود.

گفت‌وگو: یاسمن رضائیان

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید