جعفری: آرای بیش‌تر، انتخابات اصولی‌تر

0

در آستانه‌ی‌ نوزدهمین مجمع عمومی/

 

ریحانه جعفری، عضو علی البدل هیئت‌مدیره‌ی انجمن، معتقد است اعضا باید فردی را که ایده‌هایش به ایده‌های خودشان نزدیک‌تر است، انتخاب کنند.

جعفری درباره‌ی لزوم وجود انجمن گفت: انجمن مانند یک خانواده است. در زندگی شلوغ روزمره، نویسنده‌ها می‌توانند به مناسبت‌های گوناگون مثل سالگرد و افطاری دور هم جمع شوند و با هم حرف بزنند. میان این گفت‌وگوها اطلاعات کاری رد و بدل می‌شود؛ این‌که چه مراسمی قرار است برگزار شود و ناشرها چه کارهایی می‌خواهند. این اتفاق خوبی است.

او درباره‌ی ترکیب مناسب برای هیئت‌مدیره عنوان کرد: قطعاً باید از افراد باتجربه و از جوان‌هایی که می‌توانند با ایده‌های جدید به انجمن کمک کنند، استفاده شود. به هر حال جوان‌ها هم بزرگ می‌شوند و باید کارها را به عهده بگیرند. پیشکسوت‌ها هم همیشه نمی‌توانند تمام کارها را دنبال کنند. ولی باید از هیئت‌مدیره‌ی قبلی کسانی حضور داشته باشند که در جریان اتفاقات دوره‌ی قبل باشند و بتوانند پروژه ها را پیگیری کنند.

جعفری با تأکید بر این‌که هر چه تعداد آرا بیش‌تر باشد، انتخابات اصولی‌تر برگزار می‌شود و افراد به درستی انتخاب می‌شوند، یادآوری کرد: اعضا بعضی از افراد را شناخته‌اند و اگر خودشان امکان حضور در هیئت‌مدیره را ندارند، می‌توانند فردی را که ایده‌هایش به ایده‌های خودشان نزدیک‌تر است، انتخاب کنند.

جعفری درباره‌ی مهم‌ترین کارهای انجام شده در این دوره ضمن اشاره به ثبت انجمن  گفت: نکوداشت آقای حجوانی که با شکوه و تلاش زیاد برگزار شد، از کارهای مهم این دوره بود.

او افزود: برنامه‌های هیئت‌مدیره تقریباً انجام شدند و نطفه‌ی مابقی برنامه‌ها هم کاشته شد. در این مورد می‌شود به طرح همکاری متقابل با حسینیه‌ی ارشاد اشاره کرد. همچنین قرار شد در نیشابور، پایتخت کتاب ایران، پروژه‌هایی انجام بدهیم و نویسنده‌ها در این شهر حضور پیدا کنند. خوب است نویسنده‌ها به شهرهای مختلف بروند تا کودکان با آن‌ها و کتاب‌هایشان آشنا شوند و بدانند ادبیات در چه عرصه‌ای گام برمی‌دارد. همین رفتن‌ها بنای رمان‌های جدید می‌شود و نویسنده‌ها می‌توانند با فضای بومی آن منطقه بنویسند و از این راه فرهنگ اقوام ایرانی نیز شناخته می‌شود.

جعفری درباره‌ی وضعیت حق‌الزحمه‌ی نویسندگان گفت: باید امکانات رفاهی برای اعضا فراهم شود. حق‌الزحمه‌ی نویسنده‌ها و مترجم‌ها کم است. پروسه‌ی چاپ کتاب تا رسیدن حق‌الزحمه طولانی است و با این شرایط اقتصادی اگر راه امرار معاش نویسنده تنها از نوشتن باشد، زندگی‌اش سخت می‌شود. انجمن باید دنبال شرایطی باشد که در ایران هم مانند کشورهای دیگر امکاناتی برای این افراد فراهم شود. اگر انجمن بتواند بدعتی بگذارد و از امکانات رایگان از طرف دولت استفاده کند، خیلی خوب است.

یادآوری می‌شود نوزدهمین مجمع‌ عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۷ در محل انجمن واقع در خیابان سمیه،‌ بین مفتح و فرصت، کوچه‌ی پروانه برگزار می‌شود.

گفت‌وگو: یاسمن رضائیان

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید