دیدار با مخاطبان فراموش‌شده

0

نویسندگان می‌نویسند بدون این‌که بدانند خواننده‌ی کتاب‌هایشان کیست؟ کودکان کتاب می‌خوانند بدون این‌که بدانند نویسنده‌ی کتاب کیست.‌

به‌مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گروهی از اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در طرح دیدار با مخاطبان فراموش‌شده شرکت کردند و با کودکان و نوجوانان دیدار کردند.

حضور در خانه‌ی کودک محمودآباد

گروهی از اعضای انجمن از مرکز حمایتی «انجمن دوستداران کودک پویش» که با نام «خانه‌ی کودک محمود‌آباد» شناخته می‌شود، دیدار کردند. این مرکز  برای کودکان کار و بازمانده از تحصیل فعالیت می‌کند.

در این بازدید شیدا رنجبر، زهره حیدری شاهی، مرجان فولادوند، زهرا طهور و علی کاشفی خوانساری حضور داشتند و در مراسم جشن الفبای کلاس اولی‌ها شرکت کردند.

در این برنامه هریک از نویسندگان بخش‌هایی از کتاب‌های خود را برای کودکان خواندند، درباره‌ی کتاب‌ها گفت‌وگو کردند و کتاب‌های خود را به کودکان و کتاب‌خانه‌ی انجمن اهدا کردند.

انجمن دوستداران کودک پویش از مهرماه سال ۸۷ با توجه به دو موضوع حقوق کودک و چرخه‌ی فقر فعالیت خود را در زمینه‌ی توانمندسازی کودکان بازمانده از تحصیل و حذف کار اجباری آنان آغاز کرده است. این مجموعه در زمینه‌ی خدمات آموزش پایه، مددکاری، بهداشت و توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت دارد.

خانه‌ی کودک محمودآباد با کمک نیروهای داوطلب و نیمه‌داوطلب اداره می‌شود و قریب به ۱۱۰ کودک را در زمان‌های مختلف مورد آموزش رسمی و غیررسمی قرار می‌دهد .

وبگاه انجمن دوستداران کودک پویش:

www.pooyeshngo.org

حضور در مؤسسه‌ی توانمندسازی  مهر و ماه

گروهی از اعضا در حضور در مؤسسه‌ی  توانمندسازی  مهر و ماه شمیرانات حضور یافتند و با مخاطبان دیدار کردند. در این بازدید رودابه حمزه‌ای، مریم حسینی، محدثه گودرزنیا، علی‌اکبر زین‌العابدین و معصومه انصاریان حضور داشتند، به بچه‌ها کتاب هدیه کردند و ساعتی را در جمع کودکان به شعرخوانی و قصه‌خوانی و گفت‌وگو گذراندند.

مؤسسسه‌ی توانمند‌سازی مهر و ماه شمیرانات در سال ۱۳۹۱ در منطقه‌ی فرحزاد شروع به کار کرد و درحال‌حاضر بیش از ۵۰۰ عضو کودک، مادر و زن را تحت پوشش و حمایت خود دارد. این مؤسسه تلاش می‌کند با آموزش، مددکاری اجتماعی و توانمندسازی در جهت بهبود زندگی زنان و کودکان ساکن محله‌ی فرحزاد گام بردارد.

حضور در انجمن درخت کوچک زندگی

گروهی از اعضای خانواده ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مهمان انجمن درخت کوچک زندگی در محله‌ی کن بودند.

 این مرکز که خانه‌ی کودکان کار دستفروش، کودکان کار بازیافت، کودکان کار خانگی و کودکان بازمانده از تحصیل است در حدود هشتاد کودک چهار تا سیزده سال را در خود جای داده است.

در حال حاضر حدود نوزده سوادآموز و تعداد هشتاد نفر کودک بین چهار تا سیزده سال کلاس‌های نقاشی، قصه‌خوانی، موسیقی، کمک درسی و… و برای حدود ده دختر پانزده تا هفده سال کلاس‌های نقاشی و خیاطی و برای حدود دوازده نفر از زنان کلاس‌های کارآفرینی و خیاطی دایر است.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید