دیدار نوروزی اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد

0

در دیدار نوروزی اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انجام شد:

آغاز برنامه‌، قبل از اینکه اعضا برای اجرای رسمی برنامه در سالن انجمن جمع شوند، با صحبت خودمانی غیرمنتظره اما برنامه‌ریزی شده‌ی ناصر آویژه با نویسندگان همراه بود. گفت‌وگوهای آویژه با جمع و انجام بازی‌هایی برای به نشاط درآوردن مهمانان با استقبال مواجه شد.

دیدار نوروزی اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، با حضور قریب به صد نفر از اعضای این تشکل غیر دولتی در فضایی صمیمانه در ساختمان این انجمن، عصر دیروز پنجشنبه (۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان؛ در این دیدار صمیمی، جعفر ابراهیمی (شاعر و نویسنده) به ارائه‌ی پیام خود به مناسبت روز جهانی کتاب کودک پرداخت.
این شاعر و نویسنده با بیان اینکه من متن پیام رسمی خود را به مناسبت «روز جهانی کتاب کودک» پیش‌تر به دبیرخانه‌ی انجمن داده‌ام؛ گفت: در اینجا می‌خواهم پیام دیگری را هم خدمت شما ارائه کنم. پیامی که برخلاف پیام قبلی که کاملا رسمی بود؛ جنبه‌ی غیر رسمی دارد.
وی گفت: البته من به این پیام خیلی فکر کرده‌ام. من نمی‌دانم معنی پیام چیست و تصور می‌کنم پیام دادن ویژه‌ی خداوند است و اوست که از طریق پیامبرانش به ما پیام می‌دهد. به هر حال از من خواستند پیام بدهم و من این کار را کردم. ولی فکر می‌کنم بهتر است در اینجا به جای پیام دادن، شعری بخوانم. چون کاری است که از بچگی آن را انجام داده‌ام و شعر و داستان بخش اصلی وجود من هستند.
در متن پیام غیر رسمی جعفر ابراهیمی که«من می‌توانم …» نام دارد، آمده است:

من می‌توانم
کاری کنم
دنیا برقصد
حتی درخت و کوه و درّه
خورشید و ماه و آسمان،
دریا برقصد.

من می‌توانم
کاری کنم
حتّی برقصد آبِ چشمه
و گل برقصد
در باغ، با ناز و کرشمه

من می‌توانم
کاری کنم
گنجشک بر سنگی برقصد
پروانه در باد،
بی‌شعر و آهنگی برقصد
من می‌توانم، می‌توانم
با مهربانی، مهربانی
کاری کنم، دنیا برقصد
امروز با فردا برقصد

من می‌توانم
من شاعری از شاعرانِ نوجوانم
و عاشقِ دنیای پاکِ کودکانم

در ادامه‌ی این مراسم که مینا حدادیان برنامه‌ریزی و مهدی طهوری اجرای آن را بر عهده داشت، جمعی از کودکان و نوجوانان «خانه‌ی یادگیری رها» با همراهی مربی‌‌هایشان سولماز بدری و احسان احمدی به اجرای موسیقی زنده پرداختند.
نمایش کلیپ فعالیت‌های سال گذشته‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، بخش دیگری از این برنامه بود.
همچنین در بخش پایانی این برنامه از کوشندگان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با حضور معصومه انصاریان، خزانه‌دار و مناف یحیی‌پور، بازرس انجمن تقدیر شد. سمیرا قیومی و زهرا جلائی‌فر (دبیران کمیته‌ی آموزش)، در کنار اساتید دوره‌های آموزشی  فریدون عموزاده خلیلی، حمیدرضا شاه‌آبادی، مجید راستی و مصطفی رحماندوست مورد قدردانی قرار گرفتند.
همچنین در این بخش از معصومه یزدانی، دبیر «رویداد فصل نو، کتاب نو»، محسن هجری (دبیر کمیته‌ی حقوقی)، مجید راستی(دبیر جلسات قصه‌خوانی)، مرجان فولادوند (دبیر نشست‌های تخصصی) تقدیر شد.
در انتهای این برنامه میهمانان با حضور در ضیافت افطار انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و گرفتن عکس‌های یادگاری، شبی به یاد ماندنی را برای خود رقم زدند.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید