ریحانه جعفرى و شاهنامه‌ى امروزى

0

ریحانه جعفری با بیان این‌که رمان اسطوره‌ای – فانتزی مدرنی را با موضوعیت شخصیت فریدونِ شاهنامه در دست نگارش دارد، گفت در به‌روز کردن اسطوره‌هایمان هیچ کاری نکرده‌ایم.

این نویسنده و مترجم گفت: در این رمان براساس توانمندی‌های این شخصیت شاهنامه، او را در مواجهه با حوادث و مسائل نوجوانان امروزی قرار داده‌ام.

این اثر که تاکنون طرح آن تهیه و یک فصل آن نوشته شده قرار است به همت انتشارات علمی و فرهنگی راهی بازار شود.

جعفری با اشاره به علاقه‌ى نویسندگان به اسطوره‌ها، تمایل ناشران را به چاپ اسطوره‌های نوین تألیفی و بسترسازی مناسب برای دیده شدن چنین آثاری را ضروری دانست و تأکید کرد: در حال حاضر بحث تألیف کتاب‌ها براساس اسطوره‌های نوین در جامعه‌ى ما با مشکلات زیادی روبه‌روست.

در کشورهای غربی کتابی مثل «ارباب حلقه‌ها» نوشته یا شخصیتی مثل هری پاتر خلق می‌شود. فیلم‌ها و سریال‌هایی بر مبنای آن‌ها شکل می‌گیرند و در قالب‌های مختلف تبلیغ می‌شوند، اما در ایران شخصیتی مثل آرش برای برخی از نویسندگان ما آن‌چنان که بایسته و شایسته است، جا نیفتاده و هیچ تبلیغی روی آن انجام نشده است؛ یعنی ما در به‌روز کردن اسطوره‌هایمان هیچ کاری نکرده‌ایم.

این نویسنده که کتاب «پرژنیوم، من و پونه» را با موضوع بیماری سرطان نوشته‌ گفت: این کتاب به موضوع نوجوانی می‌پردازد که با ابتلایش به بیماری سرطان خون، آرامش خانواده‌ى چهارنفره‌شان به هم می‌ریزد.

اخیرا سه جلد از مجموعه‌ی چندجلدی «استینک» اثر مگان مک‌دونالد با ترجمه‌ى این مترجم در انتشارات افق راهی نمایشگاه کتاب شد.

به گفته‌ى جعفرى، «استینک» کل ماجراهاى کتاب حول این شخصیت و خواهرش جودى دمدمى شکل می‌گیرد.

«استینک ابرقهرمان منظومه‌ى شمسی»، «استینک و کشتی بندانگشتی»، «استینک و آب‌نبات فک از کارانداز»، «استینک هی آب می‌رود» و «استیک و بوگندوترین کتانی دنیا» عنوان پنج کتاب این مجموعه است.

به نقل از ایسنا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید