سهیلا علوی‌زاده از آثار تازه‌اش گفت

0
 سهیلا علوی‌زاده از ادامه‌دار بودن داستان «مسافرت» خبر داد و اظهار کرد: «مسافرت» نخستین جلد یک مجموعه سه‌جلدی برای کودکان و نوجوانان است و در حال حاضر نیز مشغول نوشتن جلد دوم آن هستم.
سهیلا علوی‌زاده از آثار تازه‌اش گفت

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «مسافرت» نوشته‌ سهیلا علوی‌زاده در قالب چهار فصل «روی دیوار خانه ما، آمدن سامان و ساناز و سمیرا به خانه ما، خانه ما و مسافرت» ماجرای دختری به نام «ستاره» را بیان می‌کند که به همراه مادر و پدربزرگش زندگی می‌کند. ستاره عاشق مسافرت است اما به خاطر مشکلات مالی نمی‌تواند به سفر برود و تصمیم می‌گیرد اقداماتی انجام دهد تا به هدفش برسد. این رمان را نشر امیرکبیر عرضه کرده است.
این کتاب با تصویرگری سمانه شریفی از سوی انتشارات امیرکبیر برای کودکان و نوجوانان گروه سنی «ج و د» منتشر شده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چند روز پشت سر هم تعطیل بود، همه داشتند مسافرت می‌رفتند، به مامان گفتم: «پس چرا ما هیچ‌وقت مسافرت نمی‌ریم؟» جواب داد: «ده دفعه همینو پرسیدی، جوابتو دادم. مسافرت رفتن هزار چیز می‌خواد؛ اولیش پوله که من ندارم.» آقاجان که داشت با تلفن حرف می‌زد، به مامان گفت: «مهین!‌ ناصر اینا دارن می‌آین اینجا…» با خوشحالی دست‌هایم را به هم زدم و گفتم: «آخ جان!‌دایی اینا می‌آن اینجا. مگه مسافرت نرفتن؟» آقاجان گفت: «می‌گه یه خبر خوش باید بده؛ بعدش از همین‌جا می‌رن مسافرت.» صدای زنگ که آمد، دویدم توی حیاط و در را باز کردم. می‌خواستم زودتر از خبر خوش دایی باخبر شوم؛ اما به جای دایی، خاله و شوهرش، احمد آقا پشت در بودند. دایی به آنها هم تلفن کرده بود تا به خانه آقاجان بیایند. خبر خوشش را بشنوند. خاله با خوشحالی گفت: «شاید ناصر می‌خواد به ما پول قرض بده؛ آخه برای عوض کردن مغازه، احمد پول لازم داره.»
سهیلا علوی‌زاده همچنین از نوشتن جلدهای بعدی داستان «مسافرت» خبر داد و اظهار کرد: در این کتاب ماجرای دختری به نام «ستاره» را بیان می‌شود که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و او به همراه مادر و پدربزرگش زندگی می‌کند. ستاره عاشق مسافرت است و آرزوهای زیادی دارد اما چون خانواده‌اش توانایی مالی ندارند،نمی‌توانند آرزوهای ستاره را برآورده کنند. ستاره در این کتاب تلاش می‌کند امکاناتی را مهیا کند تا بالاخره بتواند به مسافرت برود.
این نویسنده افزود: در واقع ماجرای این رمان از انشایی شروع می‌شود که در آن بچه‌ها درباره چگونگی گذراندن تعطیلات‌شان و ماجرای مسافرت‌شان به شهرهای مختلف صحبت می‌کنند. ستاره هم در پی این است که هم به مسافرت برود و هم بتواند انشای خوبی بنویسد.
به گفته علوی‌زاده محور اصلی داستان تلاش ستاره برای به اثبات رساندن شخصیت‌اش است. ستاره به دختر دایی‌اش حسودی می‌کند، در زمانی که دختر دایی در مسابقه نقاشی برگزیده می‌شود و پدربزرگش نقاشی او را به دیوار خانه‌شان می‌زند بسیار ناراحت می‌شود و بیشتر تلاش می‌کند تا به خواسته‌هایش برسد.
وی درباره ادامه‌دار بودن این رمان نیز توضیح داد: در واقع مسافرت نخستین جلد یک مجموعه سه‌جلدی است. در حال حاضر مشغول نوشتن جلد دوم هستم و بعد از اتمام آن را برای چاپ به انتشارات امیرکبیر تحویل می‌دهم. در جلد دوم نیز به ادامه ماجراهای ستاره در زمانی که پیش پدرش در روستا می‌رود پرداخته می‌شود.
علوی‌زاده درباره سایر آثارش نیز بیان کرد: کتاب دیگری با عنوان «زیباتر از نسرین» را نیز در دست چاپ دارم که راجع‌به زندگینامه شهیدی به نام رقیه است که در جریان زیارت حجاج مکه در عربستان مورد حمله قرار می‌گیرد و شهید می‌شود. این شهیده پارسال به‌عنوان شهید نمونه معرفی شد و براین‌اساس تحقیقات و پژوهش‌هایی درباره زندگی او از سوی موسسه روایت فتح در اختیار من قرار داده شد و بر آن شدم تا زندگی‌نامه این شهیده را به تصویر بکشم.
سهیلا علوی‌زاده، از نویسندگان کودک و بزرگسال در سال ۱۳۳۷ متولد شد. وی عضو شورای فیلم‌نامه کودک و نوجوان بنیاد فارابی و داور سه دوره بخش مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی جشنواره کودک بوده است و جوایزی مانند پروین زرین و لوح افتخار سومین جشنواره ادبی پروین اعتصامی و لوح افتخار ششمین جشنواره شهید حبیب غنی پور را در کارنامه‌اش دارد. ازجمله آثار وی می‌توان به «خانم کوچیک»، «قصه‌های ستاره»، «سیب ترش»، «من و علی و جنگ» و «انتظار» اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید