قصه‌هاى شب مجید شفیعى

0

مجید شفیعی از واگذار شدن حق نشر سه کتاب «پهلوان سالار»، «روباه و غازهای وحشی» و «لطیفه‌های بهارستان» به دیگر کشورها خبر داد.

این نویسنده گفت: حق نشر «پهلوان سالار» از سوی انتشارات شباویز به ناشران ایتالیایی و کره‌ای و حق نشر کتاب «روباه و غازهای وحشی» و «لطیفه‌های بهارستان» از سوی همین مؤسسه به یکی از ناشران کره‌ای واگذار شده است.

شفیعی همچنین گفت: به تازگی کتاب «حکایت خیره‌سران» در انتشارات منادی تربیت به چاپ پنجم و کتاب «شاهزاده بابل» توسط همین مؤسسه‌ى انتشاراتی به چاپ دوم رسیده است. کتاب «لطیفه‌های شیرین زهرالربیع» نیز در قطع و شکل جدید توسط انتشارات پیدایش به چاپ چهارم خواهد رسید.

او افزود: رمان «کابوس ماهان» که پیش از این توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده بود، به گزارش بخش بازرگانی این مؤسسه، جزو پرفروش‌های کانون در نمایشگاه  کتاب شد و بنا بر گزارش دبیرخانه‌ى ساماندهی منابع آموزشی برای مقطع متوسطه به عنوان کتاب مناسب انتخاب شده است. این کتاب نامزد کتاب فصل هم بود.

شفیعی این روزها مشغول نوشتن مجموعه قصه‌هایی ویژه‌ى کودکان پایه‌های اول تا پنجم دبستان است. این مجموعه که «قصه‌های شب» نام دارد، بالغ بر ۳۶۵ قصه‌ است و  بر مبنای بازآفرینی قصه‌های کهن، افسانه‌ها، اساطیر و قصه‌های پریان نوشته می‌شود. نگارش ۹۰ قصه از آن به اتمام رسیده است. تصویرگرى این اثر را گروهی از تصویرگران زیر نظر پژمان رحیمی‌زاده انجام مى‌دهند و به همت انتشارات سایه‌گستر راهی بازار مى‌شود.

مجید شفیعی از وضعیت نشر«مجموعه قصه‌های میراث ایرانی» ابراز ناخرسندی کرد و گفت: به‌رغم بستن قرارداد با ناشر و گذشت مدت مدید هنوز این مجموعه منتشر نشده و بلاتکلیف است. این مجموعه بالغ بر ۱۰ قصه است که بر اساس بناهایی که در کشورمان به ثبت یونسکو رسیده‌اند، نوشته شده‌، ولى با این‌که ویرایش کل مجموعه و نیز تصویرگری چند فریم آن انجام شده، هنوز به چاپ نرسیده است. انتشارات چکه مسئولیت نشر این مجموعه را بر عهده دارد.

به نقل از ایسنا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید