مجموعه‌ «گودی موفرفری» به قلم سولماز خواجه‌وند و پیام ابراهیمی وارد بازار کتاب می‌شود.

0
مجموعه‌ «گودی موفرفری» به قلم سولماز خواجه‌وند و پیام ابراهیمی از سوی کتاب‌های نردبان وارد بازار کتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه تلاش کرده تا استفاده بهینه از برق را در قالب داستان برای کودکان بازگو کند.

گودی کودکی است هشت – نه ساله است که  با پدر و نامادری‌اش زندگی می‌کند. او بچه ای شیطان و سمج است. که با دانشمندی دوست می‌شود. این دو شخصیت های اصلی مجموعه را تشکیل می‌دهند.

پیام ابراهیمی از نویسندگان این مجموعه در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید:گودی موفرفری و خانواده‌اش تازه خانه‌شان را عوض کرده‌اند. یک روز گودی از درخت‌های کاج خم شده بالا می‌رود و از توی دودکش سر می‌خورد و وارد خانه‌ی آقای دانشمند می‌شود. آقای دانشمند فردی بزرگ و مهم است که اختراعات او با برق  کار  می‌کند. او می‌خواهد اختراع بزرگی کند که مثل بمب صدا می‌کند؛ اختراعی که زمین را از گرم شدن نجات دهد. آقای دانشمند می‌داند که گرم شدن زمین حیوانات را مجبور می‌کند از خانه‌شان دور شوند و به جاهایی بروند که به آن‌جا تعلق ندارد. حتی خیلی از آن‌ها در این جابجایی می‌میرند و بلاهایی سر آن‌ها می‌آید. مهم‌تر از همه این‌که هرچقدر زمین گرم‌تر و گرم‌تر شود خانه‌ دوست او، آقای قطبی، در قطب بیشتر آب می‌شود و اقای قطبی و خانواده‌اش بی‌خانمان می‌شوند.

این نویسنده ادامه می‌دهد: در هر کتاب با اختراع جدیدی از آقای دانشمند روبه رو می‌شویم. در این بین گودی دوست دیگری به اسم کوشا نیز پیدا می‌کند که بچه‌ای حساس است و همیشه به گودی هشدارهایی می دهند. این شخصیت‌ها در کنار یکدیگر به مخاطب می آموزند تا چطور از نور روز استفاده کنیم و در نهایت به کره زمین کمک کنیم.

این مجموعه در هشت جلد نوشته شده و تصویرسازی آن را مجید فخاری زواره برعهده داشته است. گفتنی است که تصویرسازی‌های این کتاب پیش‌تر به شصت و یکمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد و جشنواره تصویرسازی سنگاپور راه یافته است.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید