محمدرضا شمس و مجموعه‌ سه‌جلدی «قصه‌های ترسناک»

0

 به گزارش ایسنا، این نویسنده این روزها با نگارش جلد سوم مجموعه «قصه‌های ترسناک» دست به قلم است و قصد دارد در جلد سوم این مجموعه به کمک موجودات ترسناک ایرانی مثل«آل» و «بختک» و … داستان‌های ترسناکی با رگه‌های طنز ویژه  کودکان بنویسد.

پیش‌تر دو جلد از این مجموعه نوشته شده و قرار است با پایان نگارش جلد سوم آن، این مجموعه توسط نشر هوپا راهی بازار شود.

 «استخر جن‌زده » و «اسکلت خون‌آشام»‌ مجلدهای  نوشته‌شده این مجموعه‌ هستند که در آن‌ها از سایر هیولاها که به گفته نویسنده غیرایرانی‌اند مثل «خون‌آشام »و «گرگینه» استفاده شده است.

همچنین قرار است مجموعه دیگری به نام «هیولای عاشق» که هم‌اکنون توسط همین موسسه انتشاراتی  در دست بررسی است به قلم شمس راهی بازار شود. «هیولای عاشق»  مجموعه قصه‌هایی را شامل می‌شود که وجه مشترک آن‌ها تخیل و طنز است و تمام آن‌ها طی سه چهار سال گذشته نوشته شده است.

به گفته نویسنده، «هیولای عاشق» قرار است به همراه کارهای اخیر نوشتاری او شامل «اسکلت بخشنده» و «قصه‌های الفبا» توسط نشر هوپا در بسته‌های واحد راهی بازار شود.

محمدرضا شمس همچنین از نگارش جلد چهارم و پایانی مجموعه «آمیتیس» خبر داد. شخصیت اصلی این داستان در جلد پایانی این مجموعه هیولاها را به جایگاه اولیه خود برمی‌گرداند.

«‌دختری که از هیولاها ترسید»‌،‌ «چه کسی خانم معلم را دزدید»  و «خانم معلم هیولا می‌شود» عناوین نوشته‌شده این مجموعه‌ هستند که قرار است توسط نشر افق راهی بازار شود.

به گفته شمس، «آمیتیس» به معنای گل سرخ آتشین است و او در این کار فانتزی، ماجرای دختری را نوشته‌ است که از هیولاها نمی‌ترسد. همین موضوع باعث می‌شود که هیولاها برای ترساندن آمیتیس جلسه بگذارند و هر کدام به طریقی مأموریت خود را برای ترساندن او دنبال کنند، اما در عمل موفق نمی‌شوند تا این‌که رییس هیولاها خود عهده‌دار این کار می‌شود اما او نیز در این کار ناکام می‌شود و در نهایت غلامی «آمیتیس» را می‌پذیرد. بر خلاف جلد اول این اثر، جلد دوم آن به ماجراهای امیتیس در مدرسه به همراه این هیولا اختصاص دارد. اگرچه در جلد دوم شخصیت آمیتیس و حوادث مربوط به او، بیش از هیولاها جلوه می‌کند.

محمدرضا شمس قصد دارد با پایان کارهای نیمه‌تمام خود با مجموعه «‌دزدان دریایی» که مجموعه‌ای است چندجلدی، با شخصیت‌ محوری ناخدای پاچوبی به نام ناخدا عبدو، دست به قلم شود.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید