محمدرضا یوسفی از شاهنامه به جنبش‌های بعد از ایران باستان سفر می‌کند

0

محمدرضا یوسفی پس از نگارش رمان‌های شاهنامه ویژه نوجوانان، با نگارش رمان‌هایی بر مبنای جنبش‌های بعد از ایران باستان دست به قلم می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نویسنده که تاکنون ۶۵ جلد رمان نوجوانانه را براساس شاهنامه فردوسی نوشته است با اعلام خبر پایان نگارش این رمان‌ها، از نگارش رمان‌هایی براساس جنبش‌های بعد از ایران باستان خبر داد.

او در این‌باره گفت: ‌نمی‌دانم کار نگارش این رمان‌ها به کجا می‌رسد و تا چه حدی می‌توانم براساس مستندات و مکتوبات عمل کنم ولی دوست دارم این کار را در امتداد رمان‌های نوجوانانه شاهنامه ادامه دهم.

یوسفی چند سالی است مشغول بازآفرینی رمان‌هایی از شاهنامه برای کودکان و نوجوانان است  که در قالب دو مجموعه جداگانه منتشر می‌شود. مجموعه رمان‌های شاهنامه برای نوجوانان در ۶۵ جلد نوشته شده است.

کتاب «قصه‌های روستای ماهیان» از این نویسنده نیز توسط هادی کریمی به زبان کردی ترجمه شده است. در این داستان، سادگی و صفای زندگی روستایی در قالب طنز بازگو شده است. کتاب متشکل از ۱۳ قسمت است که هر قسمت آن به یک حادثه مستقل اختصاص دارد. نخستین قسمت با عنوان «تاپاله‌های ننه گلچین»، ماجرای گم شدن مقداری از تاپاله‌های پیرزنی است که از طریق جمع‌آوری تاپاله‌های حیوانات، هم سوخت تهیه می‌کند و هم با فروش مقداری از آن‌ها روزگار می‌گذراند. قسمت دوم با نام «مال احمد و دل بی‌رحمت» نیز داستان «الاغ خالو» است که مقدار زیادی از یونجه‌های زمین یکی از اهالی را می‌خورد و صاحب یونجه‌ها از خالو نزد کدخدا شکایت می‌کند و … . این کتاب توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است.

همچنین مجموعه «۵۲ قصه برای ۵۲ هفته» از محمدرضا یوسفی توسط انتشارات ویژه نشر راهی بازار می‌شود. ماجرای این مجموعه که ویژه کوکان نوشته شده عمدتا فانتزی است و با شخصیت‌های مختلف دنبال می‌شود.

جمعی از تصویرگران کار تصویرسازی این مجموعه را بر عهده دارند.

مجموعه «آدم‌برفی‌ها» نیز از دیگر نوشته‌های این نویسنده است که قرار است در قالب اثری ۱۲ جلدی از سوی انتشارات مدرسه راهی بازار شود. ماجرای این مجموعه به مدد «آدم‌برفی» کلید می‌خورد.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید