معرفی فهرست‌های کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷

0

امسال نیز مانند سال گذشته، مدیریت و برنامه‌های غرفه کودک و نوجوان از سوی مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سپرده شده است.

در این غرفه ۳۰۰ عنوان کتاب از بیش از ۶۰ ناشر ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.

کاتالوگی ۱۶۰ صفحه‌ای که چکیده‌ی انگلیسی کتاب‌ها در آن درج شده به صورت کاغذی و الکترونیکی در دسترس مراجعه‌کنندگان به غرفه قرار می‌گیرد. همچنین یک کاتالوگ که در آن ۱۰۵ نویسنده کودک و نوجوان ایران معرفی شده، به زبان انگلیسی چاپ شده است.

انجمن نویسندگان کودک نوجوان در نمایشگاه امسال ۶ برنامه را در روزهای مختلف تدارک دیده که یکی نشست معرفی «فهرست‌های کتاب‌های کودکان، رویه‌ها، معیارها و مخاطبان» است.

در این نشست سونیا متسون، مدیر انتشارات بائوب اسویس درباره‌ی فهرست کولیبری، محمود برآبادی عضو گروه داوری لاک‌پشت پرنده درباره‌ی فهرست لاک‌پشت پرنده، یوخن وبر، مدیر بخشِ زبان‌های خارجی کتاب‌خانه‌ی بین‌المللی مونیخ درباره‌ی فهرست کلاغ سفید و  رؤیا مکتبی، نویسنده و پژوهشگر درباره‌ی فهرست شورای کتاب کودک صحبت خواهند کرد.

این نشست روز جمعه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ۹۶) که روز ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است، برگزار می‌شود.

نشست «ترویج خواندن در ایران و آلمان: تبادل تجربه‌های مشترک» است.

در این نشست بتینا تورسینک، نماینده‌ی انجمن ترویج خواندن آلمان و محمود برآبادی، عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره‌ی تجربه باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در ایران صحبت خواهند کرد. دبیر نشست رؤیا مکتبی‌فرد، نویسنده و پژوهشگر و ویراستار بخش فارسی کتاب‌خانه‌ی بین‌المللی مونیخ خواهد بود.

این نشست روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ۹۶) ساعت ۱۳ در سالن۵B  پاویون ایران برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید