نیک‌طلب با دو مجموعه شعر جدید به سراغ نوجوانان می‌رود

0
بابک نیک‌طلب، شاعر و منتقد ادبی از انتشار دو مجموعه شعر جدید برای نوجوانان خبر داد و گفت که این آثار تا پایان سال منتشر می‌شود.
 بابک نیک‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از انتشار دو مجموعه شعر جدید برای نوجوانان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول تولید دو مجموعه شعر برای نوجوانان هستم که امیدوارم تا پایان سال منتشر شود.

این شاعر و منتقد ادبی درباره این مجموعه‌ها توضیح داد: یکی از این مجموعه‌ها دربردارنده ۳۰ شعر در قالب رباعی است که در ادامه مجموعه «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» است که سال گذشته از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و شامل ۲۴ رباعی برای نوجوانان بود.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه شعر دیگری هم برای نوجوانان در دست تولید دارم که شامل مجموعه اشعار من در قالب‌های چهارپاره، نیمایی و… با موضوع آزاد است و به طبیعت، اجتماع و زندگی می‌پردازد.

نیک‌طلب بیان کرد: آخرین اثری که از من منتشر شده مجموعه «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» است که به همراه چاپ دوم کتاب «خیابان خوشبخت»، چاپ سوم کتاب «نردبانی از ستاره»، مجموعه «هم این قشنگ هم اون قشگ» و «عروس آسمون» در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد.

بابک نیک‌طلب در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ادبی وزارت آموزش و پرورش است. حوزه هنری تهران، مجلات رشد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله مؤسسات فرهنگی است که وی با آن‌ها همکاری داشته است.

از جمله آثار نیک‌طلب می‌توان به «پیشواز روشنی»، «نردبانی از ستاره»، «تا خیابان خوشبخت»، مجموعه‌ «گلبانگ تربیت»، «پنجره‌های آسمان»، «گاهنامه شعر نوجوانان»، سعدی امروز»، «حافظ امروز» و «آسیاب، بچرخ، بچرخ» اشاره کرد. کتاب «پیشواز روشنی» برنده لوح زرین این نویسنده، برنده چهارمین جشنواره کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنده کتاب سال سروش نوجوان در سال ۱۳۷۳ شده است.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید