پرفروش‌های آمازون در سال ۲۰۱۶

0

وب‌سایت «آمازون» در یک سنت هر ساله فهرست پرفروش‌ترین آثار سالی را که گذشت، در آستانه‌ی سال میلادی جدید اعلام کرد. این فهرست آثاری را در حوزه‌های مختلف در برمی‌گیرد.

به نقل از پابلیشرز ویکلی- «آمازون» فهرست آثار پرفروش سال۲۰۱۵ و پرفروش‌ترین آثار در حوزه کتاب کودک و نوجوان را اعلام کرد. این وب‌سایت همچنین خلاق‌ترین و زیباترین کتاب‌های سال را نیز معرفی کرد.

 نمایش‌نامه‌ای از روی کتاب «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» نوشته‌ی جی. کی. رولینگ که با همکاری خود وی به همراه جک ثورن و جان تیفانی نوشته شده است که در این رقابت جایگاه اول را کسب کرده و در چهار بخش رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است. این اولین بار است که یک نمایش‌نامه در فهرست بیست کتاب پرفروش قرار دارد و این نشان از قدرت و محبوبیت «هری پاتر» در میان خوانندگان دارد.

 در بخش اصلی کتاب «وقتی نفس تبدیل به هوا می‌شود» نوشته‌ی پل کالانیتی در رده‌ی دوم قرار دارد و در بخش کودک و نوجوان کتاب Double Down نوشته‌ی جف کینی در رده‌ی دوم قرار دارد. البته کینی چهار سال است که با آثار خود در فهرست آثار پرفروش آمازون قرار گرفته است.

 کریس شلوپ، سردبیر ارشد آمازون در این باره می‌گوید: «این فهرست نشان از سلایق مختلف خوانندگان آمازون دارد. قدرت هری پاتر غیرقابل‌انکار است و همه‌ی گروه‌های سنی به خواندن ماجراهای هوگارث علاقه دارند. هری پاتر و فرزند نفرین‌شده اولین کتاب سال جاری است که موفقیت آن قابل‌پیش‌بینی بود و ماه‌ها پیش از انتشار بسیاری از خوانندگان آن را سفارش داده بودند.

 فقط آثاری در این فهرست قرار می‌گیرند که چاپ اول آنان در سال ۲۰۱۶ منتشر شده باشد. بعضی از آثار نویسندگان این فهرست در بازار کتاب ایران نیز مشاهده می‌شود. آثار خالق مجموعه‌ی هری پاتر، لیان موریارتی (نویسنده‌ی استرالیایی)، دیوید بالداچی و جان گریشام (نویسندگان آمریکایی) به زبان فارسی ترجمه و در بازار کتاب موجود است.

 بیست کتاب اول این فهرست به ترتیب در ذیل می‌آید:

۱. Harry Potter and the Cursed Child, Parts 1 & 2, Special Rehearsal Edition Script by J.K.‎ Rowling, Jack Thorne and John Tiffany

۲. When Breath Becomes Air by Paul Kalanithi

۳. The Whistler by John Grisham

۴. The Last Mile (Amos Decker series) by David Baldacci

۵. Killing the Rising Sun: How America Vanquished World War II Japan by Bill O’Reilly and Martin Dugard

۶. Hillbilly Elegy: A Memoir of a Family and Culture in Crisis by J.D.‎ Vance

۷. Truly Madly Guilty by Liane Moriarty

۸. Night School: A Jack Reacher Novel by Lee Child

۹. The Black Widow: Book 16 of Gabriel Allon Series by Daniel Silva

۱۰. Diary of a Wimpy Kid # 11: Double Down by Jeff Kinney

۱۱. ۱۵th Affair (Women’s Murder Club) by James Patterson and Maxine Paetro

۱۲. Before the Fall by Noah Hawley

۱۳. Fool Me Once by Harlan Coben

۱۴. Crisis of Character: A White House Secret Service Officer Discloses His Firsthand Experience with Hillary, Bill, and How They Operate by Gary J.‎ Byrne

۱۵. The Wrong Side of Goodbye: A Harry Bosch Novel by Michael Connelly

۱۶. The Magnolia Story by Chip Gaines and Joanna Gaines

۱۷. The Nest by Cynthia D’Aprix Sweeney

۱۸. One with You: Book 5 of A Crossfire Series by Sylvia Day

۱۹. The Obsession by Nora Roberts

۲۰. Everything We Keep by Kerry Lonsda

به نقل از ایبنا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید