​قصه‌های دلربای حدیث لزرغلامی برای کودکان

0

حدیث لزرغلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از نگارش مجموعه چهار جلدی «قصه‌های دلربا» برای کودکان خبر داد و اظهار کرد: در این مجموعه داستان‌های عاشقانه برای کودکان با استفاده از عاشقانه‌های کهن ایرانی بازآفرینی شده است. هر جلد از این مجموعه شامل یک داستان است و از سوی انتشارات شهر قلم منتشر خواهد شد.

وی افزود: ​این داستان‌ها از کتاب یکصد منظومه عاشقانه حسن ذوالفقاری برگرفته شده و شامل افسانه‌های «جمشید و خورشید»، «حیدربیگ آقاو صنمبرجان»، «فایز و پریزاد» و «گل و نوروز» است.

این شاعر و نویسنده درباره سایر آثار در دست تولیدش نیز توضیح داد: مجموعه دیگری نیز با عنوان «شاهنامه برای خردسالان» شامل کتاب‌های شخصیت محور در قالب متن بازی نوشته‌ام که شامل ۸ جلد است و در هر جلد به یک شخصیت پرداخته می‌شود و در آن ویژگی‌های آن شخصیت مورد نظر بزرگنمایی شده و همراه با بازی زبانی کودکانه بیان می‌شود.

لزرغلامی ادامه داد: در این مجموعه شخصیت‌های رستم، زال، گردآفرید، اکوان دیو، ضحاک، سیمرغ، کاوه و بیژن و منیژه به تصویر کشیده شده است. کتاب‌های این مجموعه تصویری هستند و در آنها تصویر نقش مهمی در فهم کلی ماجرا دارد.

وی با بیان اینکه ثنا راد تصویرگری و مهدی رحیمی گرافیک این مجموعه را برعهده داشته‌اند، گفت: «شاهنامه برای خردسالان» از سوی انتشارات هوپا منتشر خواهد شد.

این نویسنده همچنین گفت: مجموعه ۶ جلدی فلسفه برای کودکان با عنوان مجموعه «داستان‌های فلسفی پروفسور شوخُلی و دستیارش خُلخُلی» با نویسندگی مشترک من و حسین شیخ الاسلامی نیز اثر دیگری است که با تصویرگری حسین صافی از سوی نشر هوپا منتشر خواهد شد.

به گفته لزرغلامی، این مجموعه شامل ۶ کتاب‌ درباره مفاهیم فلسفی مانند زمان، زبان، فلسفه هنر، فلسفه قدرت و … است که در هر کتاب ۶ داستان مطرح می‌شود و در هر داستان از یک زاویه به مفهوم مورد نظر ‌پرداخته می‌شود.

حدیث لزرغلامی، از شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و مدیر دفتر خدمات خلاقه مداد بنفش است. ازجمله آثار وی می‌توان به «قوقولى غوغول»، «روبى»، «قصه‌هاى کوچولو»، «بین ما شمعدانى‌ است»، «آلبالوهاى بهشت رسیده‌اند»، «من و سرخ‌پوستم»، «یه تنگى بود که آب نداشت»، «دخترک فواره‌ای»، «جادوگر طبقه هشتم» و «روى دماغ یک فیل گنده» اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید