آغاز ۱۷ سالگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

0

روز پنج‌شنبه، ۲۵ دی ماه ۹۳ آغاز ۱۷ سالگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان را در کنار اعضا و دوستان انجمن جشن گرفتیم.

در این مراسم که اجرای آن را لاله‌ جعفری برعهده داشت، ابتدا محمود برآبادی، نایب رئیس انجمن با مهمانان خوش‌آمد گفت.

برآبادی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «یکی از دلایل انسجام و بقای انجمن فضای دموکراتیک آن است. این فضا باعث شده به‌رغم برخی اختلاف‌نظرها در تصمیم‌گیری‌ها همواره نظر اکثریت ملاک عمل باشد و این در جامعه‌ای که از فقدان گفت‌وگو رنج می‌برد، دستاوردی نادر است».

سپس مهدی یوسفی، از اعضای انجمن با موضوع مسئولیت‌پذیری نویسندگان کودک و نوجوان سخنانی گفت. او گفت: «یک معنای مسوولیت اجتماعی این است که خودمان را در برارر نهادهای جمعی مسئول بدانیم و وقت و مال خود را برای آن‌ها هزینه کنیم.»

یوسفی افزود: «هر نویسنده‌ی کودک و نوجوان در فضایی اجتماعی زندگی می‌کند و نوشته اش اثری اجتماعی است که می‌تواند بعضی کارها را در جامعه تحکیم و بعضی از آن‌ها را تضعیف کند. برای این‌که ادبیات کودک و نوجوان ما تصور درستی از مسئولیت اجتماعی داشته باشد، باید تصورمان را از خلق ادبی عوض کنیم و سازوکار ادبیاتی را در ذهن خود بسازیم تا بدانیم چه پیامی را در چه جایگاهی خلق یا نقد کنیم.»

پس از آن معصومه انصاریان، دبیر انجمن درباره‌ی فعالیت‌های شش ماه اخیر انجمن گزارش داد. امضای تفاهم‌نامه‌هایی با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد برای ترویج کتاب‌خوانی و شرکت مسافربری رجا برای تألیف کتاب، همکاری انجمن با انتشارات فنی ایران در برگزاری جایزه‌ی سپیدار، برگزاری نشست‌های تخصصی در انجمن، فعالیت کمیته‌های مختلف از جمله آموزش، فرهنگی، حقوقی، برگزاری عصرانه‌های به سوی انجمن به همت جمال‌الدین اکرمی، فعالیت صندوق اعضای حامی و همکاری با انجمن‌های همسو از جمله فعالیت‌های انجمن بود.

انصاریان در پایان صحبت‌هایش از اعضای بنیان‌گزار انجمن دعوت کرد تا درباره‌ی ۱۷ سال پیش و پایه‌گزاری انجمن صحبت کنند و در پی آن فریدون عموزاده‌ی خلیلی، رئیس هیئت مدیره و مهدی حجوانی، مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده و شهرام شفیعی به بیان خاطره‌هایی پرداختند.

در آغاز ۱۷ سالگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بیانیه‌ای صادر کرد که آن را حدیث لزرغلامی، عضو هئیت‌مدیره خواند. سپس نوبت فال حافظ برای انجمن بود. فال را نسرین وکیلی، از اعضای پیشکوست باز کرد ولزرغلامی غزل «مرا می‌بینی و هر دم زیادت می‌‌کنی دردم، تو را می‌بینم و میلم زیادت می‌شود هردم» را برای حاضران خواند.

سپس عباس جهانگیریان درباره‌ی جشنواره‌ی فیلم کودک اصفهان سخنانی ایراد کرد و لوح تقدیر انجمن به برگزیدگان این جشنواره اهدا شد. غلامرضا رمضانی برای فیلم‌نامه‌ی فیلم «فراز از قلعه رودخان» و حسن بیان‌لو برای فیلم‌نامه‌ی فیلم «قول» لوح تقدیر دریافت کردند.

آوازخوانی عزت‌الله الوند، علی‌اکبر زین‌العابدین و مهدی رجبی با همراهی تار پیمان پورشکیبایی و نیز اجرای تئاتر از برنامه‌های جذاب مراسم سالگرد انجمن نویسندگان بود.

عکس‌های دیگر:

 آرزوی فریدون عموزاده خلیلی برای انجمن:

انجمن بتواند از حقوق صنفی نویسندگان کودک و نوجوان دفاع کند.

مهدی حجوانی:

انجمن به ما کار جمعی را یاد داد.

آرزوی مصطفی رحماندوست برای انجمن:

انجمن در سطح جامعه برای بچه‌ها و نویسنده‌ها مؤثر باشد.

فرهاد حسن زاده:

با آرزوی ساختمان بزرگ‌تر و امکانات بیشتر برای انجمن.

تولدت مبارک!

و عکس‌های یادگاری:

 

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید