قصه‌های بى‌بى و باباى مجید راستی

0

مجموعه‌ى سه‌جلدی «قصه‌های بی‌بی و بابا» نوشته‌ى مجید راستی با تصویرگری عاطفه ملکی‌جو راهی بازار می‌شود.

پیش‌تر جلد اول مجموعه‌ى «قصه‌های بی‌بی و بابا» به قلم این نویسنده توسط محمدعلى بنی‌اسدی تصویرگری شده بود، ولی راستی با بیان این‌که هر جلد از این مجلدها مشتمل بر ۱۰ قصه است، گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ادراک کودکان از هر متنی به مدد تصاویر آن صورت می‌گیرد، بنا شده  تصویرگری این سه مجموعه توسط فرد واحدی -عاطفه ملکی‌جو- انجام گیرد تا ارتباط کودکان با متن اثر قطع نشود. انتشارات به‌نشر مسئولیت نشر این سه جلد را بر عهده دارد.

 به گفته‌ى این نویسنده، هر یک از سری مجموعه کتاب‌های «قصه‌های بی‌بی و بابا» دربردارنده‌ى حدود ۱۰ داستان است که مضمون آن‌ها به پیرزن و پیرمردی روستایی مربوط می‌شود که تنها زندگی می‌کنند و اتفاقاتی پیرامون آنان برای کودکان و حیوانات رخ می‌دهد. این داستان‌ها به گونه‌ای نوشته شده که برای گروه سنی کودک دلنشین است و بچه‌ها از شنیدن آن‌ها لذت می‌برند.

کتاب چهارجلدی دیگری به قلم این نویسنده با عنوان «پسرکوچولویی به اسم غوره» با تصویرگری رهبری‌نیا و با همت همین مؤسسه‌ى انتشاراتی راهی بازار مى‌شود. این اثر که ۴۰ قصه را دربرمی‌گیرد و هر جلد آن مشتمل بر ۱۰ قصه است، به تحولات روان‌شناختی و رشد کودکان از زبان جنینی به نام غوره می‌پردازد. مخاطبان این اثر همچنان که از نامش پیداست کودکان هستند.

مجید راستی دو کار دیگر را نیز ویژه خردسالان در نشر افق زیر چاپ دارد. «دیو و دیوار» مشتمل بر هفت قصه‌ى کودکانه، فانتزی و با شخصیت‌های متنوع و «جوجه‌تیغی‌های پسرعمو» دربرگیرنده‌ى یک داستان این آثار هستند.

کتاب «دنیا می‌خواست به دنیا بیاید» از دیگر نوشته‌های این نویسنده پس از پشت سر گذاشتن یک سال از زمان انتشار خود تجدید چاپ شده است. چاپ دوم این اثر در انتشارات سروش راهی بازار شده است.

به تازگی کتاب «من و فیل من» ویژه‌ى خردسالان و در انتشارات پیدایش راهی بازار شده است. این کتاب چهار داستان کوتاه را در دل خود دارد. از ویژگی‌های مشترک این قصه‌ها این است که متن‌های آن‌ها بسیار کوتاه است و تصاویر بر آن‌ها غلبه می‌کند. تصویرگر کتاب «من و فیل من» حدیثه قربان است.

به نقل از ایسنا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید