جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌های خانگی نیازمند تبلیغ رسانه‌ای است

0

جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌‌های خانگی؛ گفت‌وگو با شهرام اقبال‌زاده

شهرام اقبال‌زاده مترجم و منتقد ادبیات کودک و نوجوان در آستانه‌ی برگزاری سومین جشنواره کتاب‌خانه‌های خانگی و مجتمع‌های مسکونی، عدم اطلاع‌رسانی را ضعف چنین جشنواره‌هایی دانست.

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، او که در دومین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌های خانگی به عنوان دبیر انجمن حضور داشته، با اشاره به تأثیر تبلیغات، ضروری دانست رسانه‌ی ملی با تغییر در محتوا و راهکارهای خود به پوشش‌دهی لازم از این نوع فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

اقبال‌زاده عنوان کرد: مشکل بزرگ آن است که همیشه عنوان می‌شود بودجه‌ی لازم در این بخش وجود ندارد. ضمن آن‌که باید از خرد جمعی نیز بیش‌تر استفاده شود. لازمه‌ی موفقیت ما در بخش فرهنگ برنامه‌ریزی و بودجه است.

به اعتقاد او اطلاع‌رسانی در چنین اموری ضروری است، اما متأسفانه هنوز کتاب بر کالاهای مصرفی و در فضایی مانند تلویزیون ارجحیت ندارد. اگر تبلیغات فرهنگی بیش‌تر شود خواهیم توانست بحث مشارکت را گسترش دهیم. لازمه‌اش برانگیختن چنین حسی در مردم است.

شهرام اقبال‌زاده برای هرچه بهتر شدن این جشنواره پیشنهاد داد که از این پس این جشنواره در رده‌های مختلف سنی برگزار شود.

او بیان کرد: از آن‌جا که این جشنواره توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود، ضروری است به تشویق هرچه بیش‌تر بچه‌ها بپردازد. اگر این جشنواره بتواند به رده‌بندی سنی در دو گروه بزرگ‌سال و کودک نوجوان بپردازد و بعدها رده‌های سنی را گسترش دهد، زمان آن خواهد رسید که خود نویسندگان نیز در این جشنواره حضور پیدا کنند.

اقبال‌زاده در پایان گفت: آن‌چه من درباره‌اش صحبت می‌کنم، ایده‌آل‌هایی است برای این جشنواره، اما گمان می‌کنم این ایده‌آل‌ها در نهایت منجر به رونق کتاب‌خوانی خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید