هوشنگ مرادی کرمانی به عنوان نویسنده و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان مروج کتاب‌خوانی از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ معرفی شدند

0

به گزارش ایسنا، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای اولین‌بار به معرفی نامزد برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن پرداخت و هوشنگ مردادی کرمانی نویسنده‌ «قصه‌های مجید» و «موسسه تاریخ پژوهشی ادبیات کودک ونوجوان» با مسئولیت زهره قائینی را به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه جهانی در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

این رای‌گیری طی دو مرحله و بر اساس لیست ملاک‌ها و معیارهای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از بین واجدین شرایط صورت گرفته است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که برای اولین‌بار مسئول معرفی نامزد برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن شده پیش‌تر از نویسندگانی که خود را برای دریافت این جایزه جهانی واجد شرایط می‌دانستند خواسته بود با ورود به سایت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به آدرس nevisak.ir دانلود فرم این جایزه را دریافت و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. مهلت تکمیل این فرم تا هشتم اردیبهشت‌ماه معین شده بود.

پیش‌تر شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه تاریخ پژوهشی ادبیات کودکان از امتیاز معرفی چهره‌ها به‌عنوان نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن برخوردار بودند.

آسترید لیندگرن از مهم‌ترین جایزه‌های ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌آید. این جایزه، یادبود و بزرگداشتی از نام «آسترید لیندگرن»، نویسنده سوئدی و از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک در جهان است که مهم‌ترین اثر او «پی‌پی جوراب بلند» به بیش از ۹۰ زبان ترجمه شده و مورد استقبال کودکان سراسر دنیا قرار گرفته است.

این جایزه هر سال با حضور بیش از ۶۰ کشور جهان و با هدف افزایش کیفیت ادبیات کودکان و توجه به حقوق کودکان برگزار می‌شود که طی آن به یک یا بیش از یک نویسنده، تصویرگر کتاب کودک، قصه‌گو، مروج و نهاد فعال در حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی اعطا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید