گروه «با من بخوان» فراخوان جشنواره «ما رنگارنگ هستیم»‌ را به مناسبت انتشار کتاب «اِلمر» منتشر کرد.

0

با من بخوان

گروه «با من بخوان» فراخوان جشنواره «ما رنگارنگ هستیم»‌ را به مناسبت انتشار کتاب «اِلمر» منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، گروه «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که پیش‌تر برنده جایزه آساهی ۲۰۱۶ شده بود، فراخوان جشنواره «ما رنگارنگ هستیم» را برای انتشار کتاب «اِلمر» به این شرح منتشر کرده است:

۲۷ می ۲۰۱۷ برابر با ششم خردادماه ۹۶ کتاب «اِلمر» که به موضوع پذیرش و احترام به تفاوت‌ها می‌پردازد منتشر شده است و گروه «با من بخوان» از سوی موسسه تاریخ ادبیات کودکان به مناسبت این روز و با هدف تشویق کودکان به پذیرش خود و دیگران به همان‌گونه که هستند و احترام به تفاوت‌های میان انسان‌ها، جشنواره «ما رنگارنگ هستیم» را برگزار می‌کند.

کتاب «اِلمر» درباره فیلی است که  با دیگر فیل‌ها فرق دارد. همه فیل‌ها خاکستری هستند اما او چارخانه و رنگارنگ است. اِلمر از اینکه برخلاف فیل‌های دیگر رنگارنگ است چندان راضی نیست؛ به همین دلیل یک روز خود را به رنگ خاکستری درمی‌آورد تا شبیه دیگران شود اما آن روز هیچ‌کس المر را نمی‌شناسد. اِلمر طاقت نمی‌آورد و از ته دل فریاد سر می‌دهد. فیل‌ها که اِلمر را شناختند از ته دل می‌خندند. در همین حال باران شروع به باریدن می‌کند و رنگ بدن المر را می‌شوید و او دوباره رنگارنگ می‌شود.

داستان المر فردیت و پذیرش خود را به همان‌گونه که هستیم ستایش می‌کند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند. داستان «اِلمر» پیش از این از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک با خرید حق ترجمه و چاپ این کتاب از ناشر اصلی اندرسون پرس در انگلیس و با ترجمه هورزاد عطاری به فارسی ترجمه شده است.

گروه «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک در فراخوان این جشنواره از تمام پدران، مادران، مربیان، آموزگاران، کتابداران و مروجان کتاب دعوت کرده است تا به مناسبت روز انتشار کتاب «المر» این کتاب را برای کودکان بلندخوانی کنند و فعالیت‌های مربوط به آن را انجام دهند و بدین ترتیب روز المر را که روز پذیرش تفاوت‌هاست جشن بگیرند.

براساس این فراخوان، علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌ها، فیلم‌ها، گزارش‌ها و تجربیات خود را از بلندخوانی و انجام فعالیت‌های کتاب مذکور با کودکان برای گروه «با من بخوان» ارسال کنند و از سوی موسسه تاریخ پژوهشی کودکان بن تخفیف خرید کتاب از کتاب هدهد هدیه بگیرند. جشنواره «ما رنگارنگ هستیم» از دوم خرداد آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند تا هشتم خردادماه سال جاری آثار خود را به آدرس تلگرام روابط عمومی «با من بخوان»  @khanak یا ایمیل با من بخوان به آدرس kanak.org@gmail.com ارسال کنند.

برای خرید این کتاب می‌توان به سایت www.hodhod.com مراجعه کرد و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱-۸۸۵۵۳۵۲۸ تماس گرفت.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید