نشست ”ضرورت‌های تاسیس نهاد ملی کودکی” در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

0

در هفته کودک و به مناسبت روز جهانی کودک انجمن نویسندگان کودک و نوجوان میزبان کارشناسان و فعالان حقوق و ادبیات کودک و نوجوان است. معصومه انصاریان عضو هیات مدیره انجمن و دبیر نشست‌های فرهنگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره‌ی انگیزه‌ی برگزاری این نشست گفت: «در حال حاضر مجموعه‌ی بزرگی از نهادها و سازمان‌ها در زمینه‌ی کودکان مشغول فعالیت هستند که متاسفانه با یکدیگر تعامل و هماهنگی مناسبی ندارند. از همین رو ضروری است که نهادی به سیاست‌گذاری جامع برای کودکان بپردازد و بتواند تمامی نهادها و سازمان‌های مربوط را با یکدیگر هماهنگ کند.

در این نشست که روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۵ تا ۷ عصر برگزار می‌شود، کاووس نگینی مدیر طرح «نهاد ملی حمایت از کودک»، اهداف و ضرورت تأسیس چنین نهادی را موضوع محوری بحث خود قرار خواهد داد. ضرورت سیاست‌گذاری برای کودکان از منظر آموزش و پرورش، سلامت، تغذیه، تفریح و فرهنگ، ضرورت تدوین یک برنامه‌ی جامع برای کودکان از دیگر محورهای سخنرانی نگینی است.

هم‎چنین در این نشست، شهرام اقبال‎زاده پژوهشگر و مترجم و دبیر پیشین انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از «طرح بنیاد ملی کودکی» که پیش‌تر در مطبوعات و محافل ادبی به آن پرداخته به تفصیل سخن می‎گوید.

نشانی انجمن: تهران خیابان سمیه، بین مفتح و فرصت، کوچه پروانه، شماره ۲

ورود علاقه‌مندان وفعالان حوزه کودکان به این نشست آزاد است.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید