اولین کتاب کودک حمید اباذرى

0

حمید اباذری که با نوشتن «اژدها گولم زد» اولین تجربه‌ى خود را در حوزه‌ى ادبیات کودک رقم زده،‌ وضعیت ادبیات این گروه سنی را قابل تحسین ارزیابی کرد.

این نویسنده گفت: ادبیات تألیفی کودکانه‌ى ما از رشد مناسبی برخوردار است و افراد توانمندی همچون نوید سیدعلى‌اکبر‌، فرهاد حسن‌زاده‌، فاطمه سرمشقی‌ و… را در دل خود دارد که با نگاهی کودکانه به مسائل کودکان می‌پردازند.

او اظهار کرد: من رمان کودکانه‌ای دارم، ولی هنوز درباره‌ى چاپ آن به نتیجه‌ای نرسیده‌ام. کار در حوزه کودکان بسیار سخت‌تر از بزرگسالان است. هرچه سن مخاطب پایین‌تر می‌آید، تکنیک‌ها و واژگان‌ محدودتری را می‌طلبد و همین مسئله دست نویسنده را می‌بندد. باید عاشق این کار باشی تا بتوانی در این حوزه صاحب نام شوی.

 «اژدها گولم زد» به عنوان اولین کار حمید اباذری پیش‌تر جزو ۱۰ اثر برتر کارگاه کتاب‌- تصویر انتشارات علمی و فرهنگی بوده و بناست توسط همین موسسه انتشاراتی راهی بازار شود.

«انجمن یوزهای شریف» از دیگر آثار این نویسنده است که ویژه‌ى نوجوانان نوشته شده است. این رمان درباره‌ى یوزپلنگ ایرانی است و بناست توسط انتشارات فنی راهی بازار شود.

اباذری گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن رمان بزرگسالانه‌ای هستم. این رمان که تم اجتماعی دارد، به چهار خط زندگی شخصی به نام رحمان می‌پردازد. نام فعلی این اثر «شمایل حیرانی» است و دومین کار اباذری در حوزه‌ى ادبیات بزرگسال است.

پیش‌تر مجموعه داستان‌ «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» به قلم این نویسنده در حوزه‌ى ادبیات بزرگسال در انتشارات هیلا راهی بازار شده است.

به نقل از ایسنا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید