برگزاری چهارمین جشنواره کتابخانه‌های خانگی توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

0

 تا کنون سه دوره از «جشنواره «کتابخانه‌های خانگی» برگزار شده است و امسال در هفته کتاب اعلام شد چهارمین دوره آن نیز برگزار خواهد شد.

جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن درباره این جشنواره اظهار کرد: دبیرخانه دائمی این جشنواره در انجمن تشکیل شده است. هیئت‌مدیره از دوستان نویسنده که در این زمینه تجربه دارند خواسته بود که دبیری جشنواره را به عهده بگیرند. از دبیران دوره‌های قبل می‌توانم از فرهاد حسن‌زاده و عزت‌الله الوندی یاد کنم. امسال نیز حسن احمدی دبیری جشنواره را به عهده گرفته است. امیدواریم خیلی زود فراخوان این جشنواره منتشر شود تا کسانی که کتابخانه‌های خانگی دارند بدانند به چه نحو مستندات خود را برای ما ارسال کنند.

او افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره کشف و شناسایی و حمایت از کتابخانه‌هایی است که در منازل و مجتمع‌های مسکونی تشکیل شده است. البته فراخوان شامل کسانی نیست که خودشان از کتابخانه استفاده می‌کنند بلکه شامل کسانی است که کتاب امانت می‌دهند، حتی به شکل کتابخانه‌های رسمی کتاب‌ها را ثبت کرده‌اند، دفتر دارند و ورود و خروج کتاب‌ها را ثبت می‌کنند.

توزنده‌جانی درباره استقبال از این جشنواره نیز توضیح داد: بزرگترین مشکل ما در این جشنواره اطلاع‌رسانی است. در دوره قبل آقای الوندی خودشان به جاهایی که احساس می‌کرد کتابخانه دارند سر زده و آن‌ها را شناسایی کرده بود. او در دوره قبل فعالیت‌های جدی‌ای را شروع کرد. امیدوارم امسال از تجربه‌هایی که دوستان از «باشگاه‌های کتابخوانی» و جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» دارند و ارتباطاتی که با مراکز استان‌ها داریم، استفاده کنیم و اطلاع‌رسانی گسترده‌تری را انجام دهیم تا مشارکت در جشنواره «کتابخانه‌های خانگی» نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شود.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به زمان برگزاری مراسم پایانی جشنواره «کتابخانه‌های خانگی» در سال‌های گذشته، در این‌باره گفت: سال‌های گذشته زمانی را که برای اختتامیه درنظر می‌گرفتیم، زمان کوتاهی بود که مشکل پیش می‌آمد. امسال ترجیح دادیم اختتامیه سال آینده (۱۳۹۸) برگزار شود. یکی از پیشنهادها این بود ‌که اختتامیه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شود.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید