بیانیه‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران به مناسبت زلزله در آذربایجان شرقی

0

مردم آذربایجان تنها نیستند

به نام پروردگار کودکی

فاجعه‌ی هول‌انگیز زلزله در آذربایجان شرقی که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان شد، آن‌چنان غم‌انگیز و متأثرکننده است که زبان از توصیف آن ناتوان است.

همچنین دیدن صحنه‌های تأسف‌بار زیر آوار ماندن کودکان و نوجوانانی که به‌طور طبیعی مخاطبان ادبیات کودک و نوجوان هستند، تلخ‌کامی ما نویسندگان و پدید‌آورندگان را دوچندان کرده است؛ زیرا در شرایطی که باید در اندیشه‌ی بالندگی این گروه از مخاطبان باشیم، به سوگ آن‌ها نشسته‌ایم!

چند سال پیش که زلزله‌ی اندوهبار بم به وقوع پیوست، وقتی نمایندگان انجمن نویسندگان کودک ونوجوان برای کمک به مردم مصیبت‌زده عازم آن شهر شدند، آرزو کردیم که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی در میهن‌مان نباشیم؛ اما گویا برای عبرت گرفتن از چنین وقایعی و به کار بردن تدبیرهای مناسب برای پیشگیری، باید در انتظار زمانی بیش از حد معمول باشیم.

در این شرایط انجمن نویسندگان به عنوان فراگیرترین تشکل مدنی در عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌کوشد به یاری اعضا و همراهان، در کنار مردم شریف ایران زمین به سهم خود باری را از دوش مردم مصیبت‌زده‌ی آذربایجان بردارد. زیرا بر این باوریم گذشته از پاسخ‌گویی به نیازهای حیاتی و آنی زلزله‌زدگان، ترمیم آسیب‌های روانی بازماندگان به‌ویژه پدران و مادران داغدار و کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست در درازمدت امری ضروری است؛ وظیفه‌ای که بار اصلی آن به دوش صاحبان اندیشه و اهالی قلم و هنر است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ضمن اظهار همدردی و همراهی با بازماندگان، این ضایعه‌ی ملی را به شهروندان شریف آذربایجان و مردم غمخوار ایران تسلیت می‌گوید، با این آرزو که در سایه‌ی تدبیر و سازماندهی مناسب، دیگر بار شاهد پیامدهای تلخ حوادث طبیعی نباشیم.

                                                                     انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

مرداد ۱۳۹۱

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید