شادى‌ جمشیدى‌ و دو کتاب در حوزه‌ى نوآوری آموزشی

0

شادی جمشیدی که قرار است مجموعه مقالات پژوهشی خود را در زمینه روان‌شناسی کودک راهی بازار کند، از ترجمه و انتشار دو کتاب در حوزه‌ى نوآوری‌های آموزشی در دو کشور اندونزی و جمهوری کره خبر داد.

این پژوهشگر و مترجم گفت: به تازگی کتاب «نوآوری آموزشی در اندونزی» که در زمره‌ى کتاب‌های منتشرشده‌ى مجموعه‌ى‌ آسیا شماره‌ى ۱۲ انتشارات یونسکوست و اداره‌ى توسعه‌ى آموزش وابسته به وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی آن را با همت محققان خود نوشته است، در قالب کتاب ناشر – مؤلف راهی بازار شده است.

 او گفت: این کتاب در سطح وسیعی مورد توجه مدیران بخش آموزشی و معلمان قرار دارد و اجرای سیستم آموزشی در جهت توسعه‌ى اقتصادی را مورد مطالعه قرار داده است.

برخی از رئوس این کتاب شامل مدیریت آموزشی‌، نوآوری در زمینه برنامه‌ریزی‌، توسعه و ارزیابی آموزشی‌، رویکرد سیستماتیک در برنامه‌ریزی‌، رویکرد جدید برای بهبود گردش اطلاعات آماری‌، تهیه و تولید وسایل کمک آموزشی و… است.

کتاب دیگری که با ترجمه این مترجم در قالب ناشر – مؤلف راهی بازار شده «نوآوری آموزشی در جمهوری کره» نام دارد.

اداره‌ى بین‌المللی آموزشی و مرکز آسیایی نوآوری آموزشی برای توسعه، مجموعه‌ى آسیا شماره ۱۳ انتشارات یونسکو این اثر را راهی بازار کرده است. نویسنده این کتاب دکتر یونگ دوگ لی‌، مدیر مؤسسه‌ى کره‌ای برای توسعه آموزش در سئول است و موضوع آن به بررسی تغییرات در آموزش جمهوری کره طی ۱۰ سال اخیر اختصاص دارد .

این کتاب شامل دو بخش است؛ بخش اول به نوآوری در زمینه سیاست‌ ملی آموزش در جمهوری کره اختصاص دارد و بخش دوم نوآوری در سطح مؤسسات آموزشی است.

این کتاب تجزیه و تحلیلی است که بیش‌تر به نوآوری آموزش در جمهوری کره از جهت فرایند اشاعه آموزش و فرایند تصمیم گیری اهمیت می‌دهد تا جنبه نوآوری آموزش به معنای واقعی کلمه. حذف امتحان ورودی برای مدارس متوسطه ، تدوین برنامه‌ى آموزش کلی درازمدت برای جمهوری کره‌، تأسیس مؤسسه‌ى کره‌ای برای توسعه آموزش‌، اعلام روز آزاد در مدرسه و … برخی از رئوس این کتاب است.

این نویسنده و مترجم هم اکنون مشغول تدوین بخشی از مقالات خود است که از سال ۱۳۸۰ به بعد توانسته آن‌ها را از طریق نشریات در اختیار عموم قرار دهد .این مقالات عمدتاً در حوزه‌ى روان‌شناسی کودک و قریب به ۲۰ عنوان هستند. بناست مجموعه این مقالات در قالب کتابی مستقل راهی بازار شود.

به نقل از ایسنا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید