میزگرد انجمن به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

0

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از برگزاری میزگردی با عنوان « مخاطب امروز ادبیات کودک و نوجوان کیست؟» در روز دوشنبه ۲۱ تیر خبر داد.

به گفته معصومه انصاریان، در این میزگرد که به مناسبت فرارسیدن روز ملی ادبیات کودک و نوجوان (۱۸ تیرماه) برگزار می‌شود، حمیدرضا شاه‌آبادی، دکتر مریم جلالی و دکتر علیرضا کرمانی به بیان دیدگاه‌های خود درباره موضوع یادشده در محل این تشکل غیردولتی می‌پردازند.

این نشست از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار می‌شود و نمایش فیلم ده‌دقیقه‌ای زندگی زنده‌یاد مهدی آذریزدی خالق «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و یادی از محمدرفیع ضیایی (هنرمند و عضو تازه درگذشته‌ی انجمن) از دیگر برنامه‌های این نشست است.

معصومه انصاریان افزود: یکی از دغدغه‌های مهم، جدی و همیشگی نویسندگان مخاطبانشان هستند. روز ملی ادبیات کودک فرصت و بهانه‌ی خوبی است که نویسندگان با کتاب و شیرینی به دیدار مخاطبان خود بروند، ساعتی را با آن‌ها بگذرانند و با آن‌ها کتاب بخوانند. بنابراین انجمن این بار می‌خواهد به این مناسبت سراغ مخاطبان از یادرفته برود. بچه‌هایی که اگر چه هر روز دیده می‌شوند اما به آن‌ها کم‌تر توجه شده است. «بچه‌های کار»، «مهاجر» و «بیمار» معمولا به دلیل مشکلاتی که دارند، کم‌تر در محافل ویژه بچه‌ها، فرصت حضور داشتن پیدا می‌کنند اما از دید ما آنان هیچ فرقی با بچه‌های دیگر ندارند. این بار نویسندگان به دیدار «بچه‌های کار»، «مهاجر» و «بیمار» می‌روند؛ مخاطبانی که فراموش شده‌اند. ما بنا داریم این برنامه‌ را در شهرستان‌ها هم اجرا کنیم. تلاش می‌کنیم تا این بچه‌ها دست‌کم روزی را با طعم کتاب و شیرینی همراه با نویسندگان به خوشی بگذرانند.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در پایان فرارسیدن  روز ۱۸ تیر- روز ملی ادبیات کودک و نوجوان – را به تمام نویسندگان، شاعران، مترجمان، روزنامه‌نگاران، ناقدان و پژوهشگران حوزه ادبیات کودک و نوجوان تبریک گفت.

 به نقل از ایسناا

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید