هیئت‌مدیره‌ی جدید انجمن مشخص شد

0

عصر روز چهارشنبه، سیزدهم تیر ماه، بیست‌ویکمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انتخابات هیئت‌مدیره در محل انجمن برگزار شد.

در ابتدای جلسه جعفر توزنده‌جانی، دبیر و خزانه‌دار انجمن، خلاصه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های انجمن را در سال گذشته بیان کرد و گفت: «از مهم‌ترین کارهایی که انجمن در سال گذشته انجام داد معرفی نماینده برای حضور در نمایشگاه پکن و نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود. همچنین دو فعالیت بین‌المللی انجام دادیم که یکی تهیه‌ی کاتالوگ فرانکفورت برای سیصد کتاب و نویسنده بود و دیگری مذاکره‌ی فریدون عموزاده‌ی خلیلی با نماینده‌ی جایزه‌ی آسترید لیندگرن درباره‌ی معرفی نامزد جایزه از طرف انجمن.» وی همچنین برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی و داستان فانتزی، برگزاری نشست‌های مختلف، صدور بیانیه، ارسال و دریافت نامه‌های اداری را به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های انجمن مطرح کرد.

توزنده‌جانی درباره‌ی مشارکت اعضا در برنامه‌های سال گذشته گفت: «به طور کلی دویست و بیست و شش نویسنده در سه برنامه‌ی میز گفت‌وگوی اقوام، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی و زنگ کتاب‌خوانی از طرف انجمن دعوت شدند تا در شهرهای مختلف برنامه اجرا و مبلغی دریافت کنند.»

جعفر توزنده‌جانی سپس به‌عنوان خزانه‌دار انجمن، گزارش مالی سال گذشته را ارائه داد و دو بخش درآمدها و هزینه‌ها را به تفصیل برای حاضرین شرح داد.

در ادامه شیوا حریری، از بازرسان انجمن، گزارش بازرسان را قرائت کرد و گفت: «جلسات هیئت‌مدیره در این دوره به‌طور منظم برگزار شد و در بسیاری از جلسات بازرسان حضور داشتند. دفاتر مالی انجمن و اسناد دریافت و پرداخت نیز بررسی شد در این مدت هیچ شکایتی از اعضا و هیئت‌مدیره‌ی انجمن به بازرسان گزارش نشد.» او همچنین یادآوری کرد که هر یک از اعضا می‌تواند تقاضای مشاهده‌ی اسناد مالی را بدهد.

پس از به رأی گذاشتن و تصویب گزارش فعالیت‌ها و گزارش مالی، توزنده‌جانی پیش‌بینی بودجه‌ی سال جدید را برای حاضرین قرائت کرد و اعضای انجمن پیشنهادات و نظرات مثبت و منفی خود را درباره‌ی بودجه ابراز کردند. برای مثال محسن هجری، از اعضای انجمن، پیشنهاد کرد که با توجه به تورم موجود، سی تا چهل درصد برای افزایش هزینه‌های احتمالی مانند برق، گاز و موارد مصرفی، در نظر گرفته شود. پس از رأی‌گیری از حاضران افزایش بیست و پنج درصدی هزینه‌ها تصویب شد.

حمیدرضا شاه‌آبادی نیز درباره‌ی بودجه‌ی پیشنهادی گفت: «بودجه‌ی فعلی بودجه‌ی متواضعی است. بهتر است در بودجه درآمد حاصل از حق عضویت را بالاتر درنظر بگیریم و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنیم.» این پیشنهاد با رأی مثبت حاضران تصویب شد.

پیش از شروع روند انتخابات اعضای هیئت‌مدیره، بودجه‌ی پیشنهادی و اصلاحات مطرح‌شده به رأی گذاشته شد. همچنین حق عضویت هشتاد هزار تومانی برای سال جدید با رأی حاضران تصویب شد.

در بخش بعدی مجمع عمومی به ریاست مناف یحیی‌پور، نامزدهای هیئت‌مدیره خود و برنامه‌هایشان را به اختصار معرفی کردند و حاضران به نامزدهای مورد نظر خود رأی دادند. پس از شمارش آرا اعضای هیدت‌مدیره‌ی جدید انجمن به شرح ذیل اعلام شد:

اعضای هیدت‌مدیره: فریدون عموزاده خلیلی، جعفر توزنده‌جانی، محمود برآبادی، مهدی حجوانی، حمیدرضا شاه‌آبادی، سیدنوید سیدعلی‌اکبر، عزت‌الله الوندی

اعضای علی‌البدل: شیدا رنجبر، سید علی کاشفی خوانساری، ریحانه جعفری

بازرسان: معصومه انصاریان، سولماز خواجه‌وند، حسین فتاحی

بازرسان علی‌البدل: جابر تواضعی، سیمین پناهی‌فرد

گزارش: نیلوفر نیک‌بنیاد

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید