یک روز در کتاب‌خانه‌‌ی حسینه‌ی ارشاد

0

روز سه‌شنبه، ۲۶ آبان ۹۴ اعضای هیئت‌مدیره‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از کتاب‌خانه‌ی حسینه‌ی ارشاد بازدید و با مدیر کتاب‌خانه دیدار کردند. در این جلسه که به دعوت حسینه‌ی ارشاد و با هماهنگی حوریه حافظیان، عضو انجمن، برگزار شد، فریدون عموزاده خلیلی، محمود برآبادی، معصومه انصاریان، جعفر توزنده‌جانی، ریحانه جعفری، نوید سیدعلی‌اکبر و شیوا حریری حضور داشتند.

مهرناز خراسانچی، مدیر کتاب‌خانه‌‌ی حسینه‌ی ارشاد امکانات کتاب‌خانه را به طور مختصر شرح داد و به ذکر بعضی کمبودها در کتاب‌های موجود برای کودکان و نوجوانان پرداخت. او با اشاره به بخش‌های گوناگون کتاب‌خانه از جمله بخش نابینایان، ناشنوایان و کودکان کم‌توان ذهنی گفت: وقتی این کار را شروع کردیم، متوجه شدیم چه‌قدر در زمینه کتاب‌های مناسب برای کودکان ویژه و کتاب‌هایی که شخصیت کودک ویژه در آن باشد، کمبود داریم.

او در ادامه گفت: «بچه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و تریبونش را پیدا نمی‌کنند. کتاب‌خانه می‌خواهد تربونشان باشد و صدایشان را به گوش کسانی که می‌خواهند بشنوند، برسانند.»

خراسانچی با اشاره به این‌که کتاب‌خانه‌ی حسینه‌ی ارشاد یک مؤسسه‌ی غیردولتی است و کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، گفت: کتاب‌خانه امکاناتی دارد و مشتاق است این امکانات را در اختیار هدف‌های مشترک بین کتاب‌خانه و انجمن قرار دهد.

فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن، با ابراز خوشحالی از حضور در کتاب‌خانه‌ی حسینه‌ی ارشاد گفت: «ما خوشحالیم امروز این‌جاییم، هم به دلیل سابقه‌ی کتاب‌خانه و هم به دلیل این‌که کتاب‌خانه برای همه‌ی ما که در کار نوشتنیم محل بازی وسرگرمی بوده و در کتاب‌خانه بزرگ شده‌ایم.»

عموزاده خلیلی ضمن استقبال از همکاری با حسینه‌ی ارشاد پیشنهادهایی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقه‌هایی که بچه‌ها را درگیر کند، داوری کتاب توسط بچه‌ها، تقویت کتاب‌خانه با اهدای کتاب اعضا، نقد و بررسی کتاب و… ارائه کرد.

به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه بنویسید